بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو

بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو

قطعا یکی از مسائلی که دارندگان خودرو آریو با آن روبه رو هستند تشخیص کیفیت لوازم یدکی آریو مصرفی می باشد. بدون شک شرایط نگهداری از آن ها نیز در عمر این لوازم تاثیر بسزایی خواهد داشت. این موارد  از فاکتورهای مهم پیش از خرید این خودرو به شمار می روند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو بپردازیم. اگر شما نیز خودرو آریو دارید حتما در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

به همین خاطر قصد داریم شرایط نگهداری اتومبیل آریو و قطعات آن و همچنین تأثیر آن ‌ها را بر خرید و فروش خودروی آریو بررسی نماییم. همان طور که احتمالا می دانید خودروهای آریو به عنوان یکی از خودروهای چینی شناخته می ‌شوند که به وسیله شرکت سایپا ایرانیزه شده اند و به بازار عرضه می ‌شوند. با یک سرچ سریع هم می توان آمار خرید و فروش خودروی آریو هم به دست آورد.

با توجه به این مسئله که در حال حاضر قیمت خودروی آریو در ایران کمی بالا است در ادامه به بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو و هزینه ‌های نگهداری آن می پردازیم.

بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو
لوازم یدکی خودرو آریو

در مورد خودروی آریو بیشتر بدانیم!

ابتدا لازم است کمی درباره خودرو آریو اطلاعات لازم را به دست آورید. خودروی آریو سایپا نسخه ایرانیزه شده خودروی زوتی Z300 در کشور چین می باشد که از نظر شکل ظاهری به شدت مشابه به خودروی تویوتا می باشد و در قسمت فنی آن از یک موتور تولید شده به وسیله شرکت میتسوبیشی استفاده شده است. این خودروها در دو موتور با حجم ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ در بازار عرضه می شوند و امکانات آن ها در ۴ نسخه مختلف می باشد.

الزم به ذکر است این خودرو در بین خودروهای سدان مونتاژ شده به وسیله شرکت سایپا امتیاز قابل قبولی دریافت می کند. اما کیفیت لوازم یدکی و طول عمر آن در مقایسه با دیگر خودروهای خارجی کمی کمتر می باشد. قاعدتاً این مسئله موجب می‌ شود که هزینه خرید لوازم یدکی آریو و نگهداری خودرو هم مقداری افزایش پیدا کند که در ادامه مطالب به بررسی موارد متنوع این هزینه ‌ها می پردازیم.

هزینه لوازم یدکی آریو

آسا یدک به عنوان یکی از فروشندگان فعال قطعات آریو می باشد. رایج ترین و بیشترین هزینه نگهداری این خودروها مربوط به خرید لاستیک می باشد. در این خودرو از لاستیک ‌های سایز ۱۵ استفاده می شود. در نتیجه جهت خرید لاستیک با این سایز باید از برندهایی نظیر یوکوهاما، کوموهو و… بهره برد.

بیشتر بخوانید  لوازم یدکی خودروهای چینی - خرید لوازم یدکی با کیفیت

به صورت کلی همه تجهیزات مصرفی خودروی آریو به خاطر نبود خدمات مناسب گران قیمت تر  از دیگر خودروهای چینی می باشد. لنت، شمع، برق پاک کن و… از جمله تجهیزاتی می باشند که قیمت بالایی دارند.

روغن موتور و روغن گیربکس دو قسمت مصرفی دیگر خودروی آریو به شمار می روند که شامل هزینه قطعات و نگهداری آن می ‌شوند. بهترین روغن موتوری که می توان برای اتومبیل آریو به کار برد روعن موتور توتال ۱۰۰۰۰ می باشد که هزینه آن در مقایسه با دیگر برندها مقداری گران تر می باشد.

نکات مربوط به نگهداری آریو

اگر به قصد خرید خودروی آریو را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت ساخت این خودرو به هیچ عنوان نظیر خودروهای خارجی موجود در بازار ایران نمی باشد و حتی کیفیت آن نسبت به خودروهای تویوتا هم کمتر می باشد. همچنین دقت داشته باشید این خودرو توسط شرکت سایپا مونتاژ می‌ شود، تا حدودی به شما این اطمینان را می دهد که جهت تأمین قطعات آن با محدودیت کمتری مواجه خواهید شد و خیلی آسان و به سرعت می توانید قطعات آن را پیدا کنید. ولی متاسفانه شرایط بازار به صورتی است که تأمین بعضی از قطعات این خودرو نیاز به صرف زمان بیشتری دارد و هزینه بالاتری برای آن ها باید پرداخت کرد.

بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو
لوازم یدکی با کیفیت آریو

ولی خوشبختانه در زمینه اقلام مصرفی این خودرو هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت و شما می توانید از برندهای گوناگون استفاده کنید. ولی قطعات و امکاناتی که مربوط به خود خودرو می باشند و ممکن است تولید آن ها در ایران انجام نشود، خیلی سخت پیدا می شوند و زمان زیادی از شما می گیرند.

در نهایت می توان گفت، بدون شک تأمین لوازم یدکی در خرید و فروش خودروی آریو نقش ویژه ای دارد، ولی به خاطر داشته باشید که نگهداری این خودرو نسبت به سایر خودروهای خارجی هزینه کمتری نیاز دارد و می ‌توانید با هزینه کمتری از این خودرو استفاده نمایید.

در آخر

تمامی اطلاعاتی که در بالا گفته شد برای بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو لازم می باشند. بنابراین نکات مربوط مرتبط را پیش از خرید خود از یاد نبرید تا یک تجربه خوب از خرید برای خود رقم بزنید.

چنان چه در این مورد نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند و با اطمینان خاطر بتوانید تصمیم گیری کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now