تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی

تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی

لوازم یدکی آریو نیز مانند هر کالای دیگری ممکن است تقلبی باشد که تشخیص تقلبی از اصل آن بسیار مهم است. افزایش موجودی قطعات تقلبی خودرو در بازار، تشخیص لوازم یدکی اصلی را به کاری دشوار تبدیل کرده است، همین امر موجب نارضایتی هایی بسیاری از افراد شده است. ما در این مقاله قصد داریم نکات مربوط به تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی را بررسی کرده و در مورد آن ها بحث کنیم تا شما دارندگان خودرو آریو نگرانی کمتری را در خرید قطعات خودرو خود تجربه کنید.

امروزه که قطعات خودرو قیمت بالاتری در مقایسه با گذشته دارد به همین خاطر اهمیت اصل بودن قطعه بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا قطعات مهم سلامت خودرو و سرنشینان را تضمین می نمایند.

با افزایش علاقه افراد به خرید خودرو و همچنین افزایش روز افزون خودرو، فروشنده‌ های لوازم یدکی نیز بیش از پیش شده ‌اند و قطعات خودرو بیشتر در دسترس می باشند. تعدادی نیز به علت نبود استانداردهای تعیین شده، قیمت نامناسب و … اقدام به کپی برداری از قطعه سازان مطرح می نمایند و قطعات تقلبی را به جای قطعات اصل و با قیمت همان قطعات اصلی عرضه می کنند. به همین خاطر افراد زیادی به اصل بودن قطعه و کشور سازنده آن اهمیت می دهند. ولی گاهی اوقات کپی برداری به قدری دقیق انجام می شود که به آسانی نمی ‌توان قطعه اصلی و تقلبی را تشخیص داد به همین خاطر ما در ادامه مطلب راه‌ های تشخیص قطعات اصل از تقلبی را ارائه می نماییم تا هنگام خرید لوازم یدکی خودرو دچار مشکل نشوید.

تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی
تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی

دریافت نشان استاندارد

در اینجا سوال پیش می آید که آیا نشان استاندارد به معنای اصل بودن قطعه می باشد؟

لازم به ذکر است که سازمان ملی استاندارد لوازم یدکی خودرو را براساس میزان اهمیتی که دارا می باشند به دو دسته ایمنی و فوق ایمنی دسته بندی کرده است و هنگامی که قصد دارید قطعات با اهمیتی برای خودرو خریداری کنید، داشتن نشان استاندارد مهم و به نوعی تضمین کننده کالا می باشد.

بسیاری از شرکت ‌های فعال در این زمینه و تولید کننده قطعات تقلبی نشان استاندارد را بر روی محصولات خود ثبت می نمایند و سپس آن را وارد بازار می ‌کنند. جالب است بدانید که اصالت قطعاتی که نشان استاندارد دارند را می ‌توان از طریق سامانه استاندارد بررسی نمود.

هولوگرام رسمی شرکت تولید کننده

لازم به ذکر است ورود کالاهای قاچاق و غیر استاندارد به بازار سبب شده که شرکت ‌های تولید کننده قطعات برای ثبت هولوگرام رسمی روی بسته بندی قطعات اقدام نمایند. هولوگرام رسمی شرکت همانند نشان استاندارد مخصوص شرکت ارزش دارد و به گونه ای نشان دهنده اصالت کالا می باشد.

بیشتر بخوانید  نکات کلیدی در خرید قطعات آریو

توجه به بارکد کالا

تقریبا اغلب شرکت‌ های فعال در تولید قطعات خودرو آریو بارکد محصول را روی بسته بندی آن ثبت می نمایند. به را حتی با استفاده از برنامه ‌های بارکد خوان می‌ توان اطلاعات مربوط به آن را جست‌ و‌ جو کرد و اطلاعات لازم را به دست آورد. در صورتی که قطعه ای که خریداری کرده اید تقلبی باشد نام حک شده روی بسته بندی و نامی که پس از اسکن بارکد نمایش داده می ‌شود یکسان نخواهد بود.

بررسی ظاهر قطعه

مجموعه های مطرح و شناخته شده تولید قطعات به کیفیت اهمیت بسیاری می‌ دهند به طوری که با کنار هم قرار گرفتن قطعات اصل و تقلبی کیفیت آن ها کاملا مشخص می باشد. بسیاری از تولیدکنندگان نام تجاری خود را بر روی قطعات حکاکی می نمایند.

توجه به بسته بندی محصول

بسته ‌بندی محصول برای اکثر تولیدکنندگان اهمیت زیادی دارد و به آسانی می ‌توان بالا بودن کیفیت آن را نتیجه گرفت. یکی از روش های تشخیص از روی بسته بندی، توجه به رنگ آن می باشد. برای اغلب افراد پیش آمده است که زمان خرید لوازم یدکی متوجه رنگ رفتگی بسته ‌بندی و تغییر شکل آن شده اند که این نشانی از پایین بودن کیفیت محصول می باشد و بی توجهی تولید کننده را در پروسه تولید نشان می ‌دهد.

سایر راه های تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی

  •     نوع جوشکاری
  •     لمس قطعه
  •     نوع پرچکاری
  •     آلیاژ به کار رفته در قطعه
  •      نوشتار روی قطعه
    تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی
    قطعات آریو اصلی

لوازم یدکی اصل را از کجا بخریم؟

پیدا کردن و خرید لوازم یدکی اصل در بازار بزرگ لوازم یدکی نیازمند وقت و فرصت زیادی می باشد. از سوی دیگر با توجه به دشوار بودن تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی این موضوع بسیار پیچیده می باشد. خوشبختانه با به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی فروش لوازم یدکی خودرو در کمترین زمان ممکن می توان قطعه یدکی مورد نیاز را جستجو کرد و آن را به آسانی سفارش و تهیه کرد. اغلب فروشگاه های اینترنتی قابل اعتماد می باشند ولی ممکن است در مورد برخی دیگر صدق نکرده و اطمینان سخت باشد. اما لازم به ذکر است است که فروشگاه های اینترنتی معتبر اصالت کالا را تضمین خواهند کرد و همچنین گارانتی نیز خواهند داشت.

در آخر

ما سعی کردیم در مطالب فوق نکات مهم در تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی را بیان کنیم. چنان چه برای خرید خود نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now