نقد و بررسی خودرو آریو S300

نقد و بررسی خودرو آریو S300

خودرو آریو S300 اولین بار در سال 2012 با نام زوتی Z300 وارد خط تولید شرکت زوتی شد. طراحان خودرو آریو که به طور کامل از خودرو تویوتا آلیون ژاپنی الگو برداری کرده اند که از لحاظ ظاهر بسیار جذاب می باشد و چه در نمای خارجی و حتی در طراحی داخلی برخوردار است. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی خودرو آریو S300 می پردازیم.

طراحی بدنه خودرو آریو S300

حتی با یک نگاه ساده به خودرو آریو احتمالا متوجه می شوید که سبک طراحی این خودرو با سایر محصولات چینی کمی تفاوت دارد. سبک طراحی و هماهنگی میان قسمت های گوناگون باعث می شود تا بی اختیار به یاد خودروهای ژاپنی بیافتید. خودروهایی که جهت خودنمایی و جلب توجه هیچ نیازی به اغراق در طراحی ندارند. در نتیجه، طراحان شرکت زوتی به خود سخت نگرفته اند و به صورت کامل از یک خودروی ناشناخته در بازار جهانی به نام تویوتا آلیون الگو برداری نموده اند.

در ظاهر خارجی خودرو آریو S300 هیچ خبری از چراغ های کشیده و زبان طراحی جدید رویت نمی کنید. البته این به معنی ناهماهنگی چهره این خودرو نیست اما به هر حال سبک طراحی آریو در مقایسه با خودروهایی مانند جک J5 کمی قدیمی تر می باشد. حالا نقطه قوت خودرو آریو S300 تناسب جلو پنجره با سپر، چراغ ها و مه شکن ها می باشد که شما را به یاد هوندا سیویک و کیا سراتو می اندازد. درست بر عکس اغلب خودروهای چینی در آریو S300 خبری از خطوط بر جسته قابل توجه نیست و نمای رو به روی آن فاقد ظاهری خشن و تهاجمی می باشد. با این حال همین تناسب بین قسمت های مختلف بدنه باعث جذابیت خودرو آریو S300 شده است.

تفاوت روش طراحی خودرو آریو با محصولاتی مانند جک J5 در نمای عقب این خودرو بیشتر مشخص می شود. این در حالی است که در نسل جدید خودروها سعی می شود با کشیدگی چراغ های عقب و افزودن خطوط حجم دهنده تناسبی میان طراحی جلو و عقب ایجاد نمایند، در آریو S300 چراغ های عقب به شدت ساده و بدون اغراق و هم شکل با چراغ های جلو طراحی شده اند. این طراحی اگر چه مقداری قدیمی به نظر می آید ولی دست کم نظم یکنواختی را در سر تا سر بدنه به وجود آورده است.

نقد و بررسی خودرو آریو S300
طراحی بدنه خودرو آریو S300

طراحی داخلی آریو S300

بین اجزای داخلی آریو S300 تناسبی که مشاهده می شود مدیون تویوتا آلیون ژاپنی می باشد. فرم داشبورد این خودرو اگرچه با نسل جدید خودروهای چینی فرق دارد ولی نسبت به داشبورد خودروهایی مانند پژو و سمند جذاب تر می باشد. اگر چه طراحان شرکت زوتی خیلی متعهد به تویوتا آلیون نبوده اند و برای کاهش قیمت آریو تا توانسته اند از ادوات پلاستیکی خشک در داشبورد و درب های این خودرو بهره برده اند. خطوط ایجاد شده بر داشبورد خودرو آریو کاملا هماهنگ و در امتداد خطوط بر روی درب ها می باشند. همچنین به کار گیری قطعات کرومی نیز تا حدودی توانسته ضعف قطعات پلاستیکی را پنهان کند.

بیشتر بخوانید  تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس

در نمای داخلی خودرو آریو از یک نمایشگر تک رنگ در مدل پایه و یک نمایشگر لمسی در نسخه اتوماتیک نیز استفاده شده است. سیستم چند رسانه ای این خودرو نیز از امکانات اتصال به درگاه USB، حافظه میکرو اس دی، درگاه سی دی بهره مند می باشد.

علاوه بر موارد فوق آریو S300 اتوماتیک دارای سانروف می باشد. کابین این خودرو نیز از محیط زیادی بهره می برد و سرنشینان آن به ویژه در صندلی عقب آزادی خوبی برای حرکت پاهای خود خواهند داشت. حجم صندوق عقب آریو بدون جمع کردن صندلی های عقب 457 لیتر می باشد که برای یک سدان شهری عددی مناسب به شمار می آید.

نقد و بررسی خودرو آریو S300
طراحی داخلی خودرو آریو S300

مشخصات فنی آریو S300

لازم به ذکر است که زوتی Z300 در چین با دو پیشرانه 1.5 و 1.6 لیتری عرضه می شود که شرکت سایپا در خط تولید خود نسخه 1.6 لیتری را انتخاب نموده است و آن را در دو مدل با گیربکس های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک مونتاژ می نماید. جالب است بدانید که شتاب صفر تا 100 آریو اتوماتیک حدود 14 ثانیه و شتاب آریو S300 گیربکس دستی 12 ثانیه می باشد.

لازم است بدانید ظرفیت باک آریو S300 نیز حدود 55 لیتر می باشد.

مشخصات فنی آریو S300 بر روی کاغذ با تجربه رانندگی دارندگان این خودرو کمی فرق دارد. به عنوان مثال بسیاری از عملکرد کند گیربکس اتوماتیک آریو گلایه می کنند. سیستم تعلیق این خودرو نیز در پستی و بلندی ها خیلی خوب عمل نکرده است. علاوه بر این، خودرو آریو S300 از عایق بندی ایده آلی در کابین خود ندارد. این مشکل باعث می شود تا صدای پیشرانه در داخل خودرو شنیده شود.

یکی از مشکلات دیگر کمبود لوازم یدکی آریو است که دارندگان این خودرو از آن گلایه دارند.

در آخر

ما سعی کردیم در مطالب فوق به نقد و بررسی خودرو آریو S300 بپردازیم و امیدواریم این مطالب بتواند در انتخاب به شما کمک کند. چنان چه در این باره نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now