نکات کلیدی در خرید قطعات آریو

نکات کلیدی در خرید قطعات آریو

قطعا مسئله یافتن قطعات و نیز شرایط نگهداری از خودرو یکی از مسائل مهم در خرید خودروهای داخلی و خارجی به شمار می آید و به همین خاطر ما قصد داریم در این مقاله نکات کلیدی در خرید قطعات آریو و تأثیر آن‌ ها را در خرید و فروش خودروی آریو بررسی نماییم.

لازم به ذکر است که خودروهای آریو به عنوان یکی از خودروهای چینی شناخته شده اند که توسط شرکت سایپا ایرانیزه شده و در بازار عرضه می‌ شوند.

اگر علاقه دارید درباره خرید لوازم یدکی آریو بیشتر بدانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نکات کلیدی در خرید قطعات آریو
لوازم یدکی آریو

نکاتی در مورد خودروی آریو

خودروی آریو مدل ایرانیزه شده خودروی زوتی Z300 چین می باشد که از نظر ظاهری نی توان گفت تقریبا شبیه به خودروی تویوتا آلیون است. در قسمت فنی آن از یک موتور تولید شده به وسیله شرکت میتسوبیشی استفاده شده است. لازم به ذکر است که این خودروها در دو موتور با حجم ۱.۵ و ۱.۶ لیتر در بازار عرضه شده‌ اند و امکانات آن ها در ۴ نسخه مختلف است. با این که در میان خودروهای سدان ایرانی، نمره قابل قبولی به خودروی آریو تعلق می گیرد، ولی کیفیت ساخت و طول عمر آن در مقایسه با خودروهای خارجی کمتر می باشد. قاعدتاً این مسئله موجب می‌ شود که هزینه قطعات و نگهداری خودرو هم افزایش داشته باشد که در ادامه به بررسی جنبه‌ های گوناگون این هزینه‌ ها می پردازیم.

هزینه قطعات مصرفی

برای معرفی رایج ترین و مهم ترین هزینه‌ های نگهداری خودرو، اول قیمت قطعات و هزینه نگهداری آریو را بررسی خواهیم کرد. بیشترین مورد هزینه نگهداری این خودروها به خرید لاستیک مربوط می شود. در این خودرو لاستیک‌ های ۱۵ اینچ به کار برده می‌ شود که برندهایی نظیر لاستیک یوکوهاما، لاستیک رودستون، لاستیک میشلن، لاستیک نکسن و لاستیک بارز برای آن ها در بازار موجود است. همچنین قیمت این لاستیک‌ ها از هر حلقه ۵۰۰ هزار تومان تا حدود دو میلیون تومان متغیر می باشد که به انتخاب مشتری بستگی دارد.

از سایر قطعات مصرفی این خودروها می‌ توان به لنت ترمز آریو، فیلتر آریو، باطری آریو و شمع آریو نیز اشاره داشت. برای مثال استفاده از باطری پوما به شکل ۶۰ آمپر و ۶۵ آمپر قیمتی حدودا ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت. اگر هم لازم باشد که شمع خودرو را عوض کنید، با توجه به برند‌های موجود در بازار شما امکان دارد قیمتی در حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به ازای هر شمع هزینه داشته باشید. در زمینه سیستم ترمز و نگهداری تعویض لنت جلو آریو می‌ تواند در حدود ۳۰۰ هزار تومان برای شما هزینه به همراه داشته باشد. همین هزینه‌ ها در رابطه با دیگر قسمت های مصرفی خودرو و سایر قطعات مصرفی معرفی شده وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  خودرو آریو و برلیانس - بررسی ویژگی ها و مقایسه

لازم به ذکر است که روغن موتور و روغن گیربکس دو قسمت مصرفی دیگر خودروی آریو محسوب می شوند که هزینه قطعات و نگهداری آن را شامل می‌ شوند. برای مثال شما برای روغن گیربکس به ازای هر لیتر باید قیمتی حدودا بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خرج کنید و برای روغن هیدرولیک هم به ازای هر لیتر صد هزار تومان پرداخت کنید. جهت استفاده از روغن موتور گزینه‌ های متنوعی در بازار موجود است که قیمت آن‌ ها به انتخاب شما بستگی خواهد داشت. برای مثال شما برای یک روغن موتور توتال چهار لیتری باید قیمت ۲۲۵ هزار تومان هزینه نمایید که در برندهای دیگر این قیمت‌ ها تغییر خواهد کرد.

نکات کلیدی در خرید قطعات آریو
قطعات آریو

چند نکته در مورد نگهداری آریو

اگر شما نیز قصد خرید خودروی آریو را دارید، باید این نکته را در نظر بگیرید که کیفیت ساخت این خودرو اصلا شبیه به خودروهای خارجی موجود در بازار ایران نیست و حتی کیفیت آن نسبت به خودروهای تویوتا هم کمتر می باشد. باید بدانید که این خودرو توسط شرکت سایپا مونتاژ می‌ شود، پس احتمالا برای تأمین قطعات آن با محدودیت کمتری مواجه خواهید شد و خیلی راحت قطعات آن را می یابید. ولی متاسفانه وضعیت بازار به شکلی است که تأمین بعضی قطعات این خودرو احتیاج به زمان بیشتری دارد و یقینا هزینه بیشتری برای آن باید پرداخت کنید.

البته خوشبختانه در زمینه تجهیزات مصرفی این خودرو هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌ توانید از برندهای گوناگون در این زمینه استفاده نمایید. ولی قطعات و امکاناتی که به خود خودرو مربوط هستند و یا تولید آن ها در ایران انجام نمی‌ شود، خیلی سخت پیدا می‌ شوند و زمان زیادی از شما می گیرند.

در نهایت می توان گفت بدون شک تامین قطعات خودرو در خرید و فروش خودروی آن نقش ویژه ای دارد، ولی به خاطر داشته باشید که نگهداری این خودرو نسبت به سایر خودروهای خارجی کم هزینه تر است و می‌ توانید با کمترین هزینه از این خودرو استفاده نمایید.

در آخر

ما سعی کردیم در این مقاله نکات کلیدی در خرید قطعات آریو را بررسی کنیم. چنانچه قصد خرید و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می‌ توانید با کارشناسان آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now