انواع خودروی چانگان – معرفی و بررسی مشخصات

مشخصات انواع خودروی چانگان

چانگان بزرگ ترین خودروساز چینی است که جزو چهار خودروساز اول این کشور می باشد. انواع خودروهای چانگان در ایران به صورت وارداتی و مونتاژ وجود دارند. مونتاژ این خودروهای چینی توسط شرکت سایپا انجام می شود. این شرکت خودروسازی در ایران با محصولاتی مانند ایدو و سی اس 35 مشهور است. ما در این مقاله انواع چانگان را معرفی خواهیم کرد.

برای خرید لوازم یدکی چانگان کلیک کنید.

 


معرفی انواع چانگان و مدل های مختلف آن

سایپا تا کنون مدل‌ های ایدو، CS35، یونی تی و یونی کی را از این برند مونتاژ کرده است. خودروی فردا 511 (چانگان آلسوین) نیز از سال 1400 با سرعت کم در کشور مونتاژ می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا مدل های مختلف از این برند را بررسی کنیم.

 


معرفی خودروی چانگان CS35 اتوماتیک و دنده ای:

خودرو چانگان سی اس 35 از سال 1394 در ایران توسط سایپا، شریک خودروسازی چانگان در ایران، ابتدا به صورت وارداتی به بازار راه پیدا کرد. پس از گذشت مدتی کوتاه، در کارخانه سایپای کاشان مونتاژ و تولید شد. این اقدام سایپا باعث افت قیمت چانگان cs35 و به دنبال آن استقبال خریداران شد. پس از مدت کوتاهی نیز تولید چانگان سی اس 35 دنده ای متوقف شده و تیپ اتوماتیک آن تولید شد.

 

برای اطلاعات بیشتر مقاله معرفی خودروی شاسی بلند چانگان را بخوانید.

قطعات چانگان سی اس 35 اتوماتیک و دنده ای
خرید لوازم یدکی چانگان CS35

 

مشخصات ظاهری خودروی چانگان cs35:

طراحی ظاهری تیپ دنده ای و اتوماتیک چانگان سی اس 35 تفاوتی با هم ندارد. شرکت سازنده مدعی است که طراحی این مدل را مهندسان ایتالیایی انجام داده اند. این خودرو یک کراس اور جمع و جور است که بدنه ای خوش تراش و طراحی عضلانی دارد. وجود روف ریل روی سقف این خودرو، ظاهر چانگان CS35 را به سمت خودروهای شاسی بلند متمایل کرده است.

خطوط زیبای روی کاپوت، هماهنگی چراغ ها، جلوپنجره ی تزئین شده با خطوط کرومی، رینگ های پنج شاخه دوبل بزرگ طراحی شده روی این خودرو به زیبایی و ابهت این مدل می افزاید. همچنین دیفیوزر کرومی، چراغ های روز و مه شکن هایی که روی سپر جلوی چانگان cs35 در نسخه مونتاژ شده قرار گرفته اند، به داشتن ظاهری اسپرت کمک می کنند.

 

مشخصات فنی چانگان CS35:

انواع چانگان سی اس 35 در بازار ایران با موتور 6.1 لیتری دارای 4 سیلندر تنفس طبیعی تولید می شود. این موتور 113 اسب بخار قدرت تولید می کند و دارای 160 نیوتن متر گشتاور است. این قدرت تولید شده، توسط یک جعبه دنده 4 سرعته در نسخه اتوماتیک، و جعبه دنده 5 سرعته در نسخه دنده ای به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 چانگان cs35 حدود 15 ثانیه است.

با توجه به اینکه جعبه دنده این خودرو ساخت AISIN ژاپن، و تقریبا قدیمی است، با موتور آن به خوبی هماهنگ نشده و باعث می شود که در سربالایی ها کم بیاورد. مصرف سوخت تیپ دنده ای نسبت به اتوماتیک کمتر است و از لحاظ وزن هم حدود 20 کیلوگرم نیز سبک تر می باشد.

سیستم تعلیق این خودرو باعث شده تا سواری بسیار نرمی داشته باشد. هر چهار چرخ آن نیز به ترمزهای دیسکی خنک شونده مجهز شده اند. همچنین موتور آن مجهز به تکنولوژی Blue Core که مختص خودروهای چانگان است، به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می باشد.

 


معرفی خودروی چانگان ایدو اتوماتیک

در ایران، خودروهای چانگان EADO و چانگان CS35 معروف هستند. ایدو برای اولین بار در سال 2012 در چین به صورت رسمی معرفی شد. طراحی این مدل از انواع چانگان نیز در تورین ایتالیا و با الهام گیری از خودروهای اروپایی انجام گرفت است. تولید و مونتاژ این خودرو در ایران متوقف شده است اما لوازم یدکی چانگان ایدو توسط شرکت سایپا ارائه می شود.

برای خرید لوازم یدکی چانگان ایدو کلیک کنید.

خرید لوازم یدکی چانگان ایدو
معرفی خودروی چانگان ایدو

 

مشخصات ظاهری خودروی چانگان EADO:

چانگان ایدو اتوماتیک یک سدان ساخت شرکت خودروسازی چینی چانگان می باشد که طراحی آن با الهام گیری از خودروی هیوندای مدل همان سال تولید چانگان ایدو انجام شده است.

چراغ های بسیار زیبای جلوی ماشین که تا گلگیر جلو کشیده شده اند، جلوپنجره ی کشیده که دربرگیرنده خطوط کرومی و لوگوی چانگان است، همگی دست به دست هم داده تا ظاهری جذاب به این خودرو بدهند. روی سپر جلوی چانگان ایدو، دو مه شکن و چراغ های راهنمای طرفین، به علاوه دیفیوزر کوچک و ورودی هوای بزرگ در وسط قرار داده شده است.

ایدو با سپرهایی بزرگ و خشن طراحی شده که زیبایی این مدل را چند برابر بیشتر می کند. البته در طراحی عقب، بزرگی سپر و محل قرار گرفتن چراغ دنده عقب در پایین، پاعث شده تا دید کمتری نسبت به این چراغ ها داشته باشیم. اما خطوطی که در عقب و بالای درب صندوق عقب به حالت باله تعبیه شده، ظاهر این سدان را اسپرت و جذاب می کند.

کابین چانگان ایدو بسیار راحت و فضای صندوق عقب آن بزرگ طراحی شده است که این امکانات، چانگان ایدو را برای خانواده ایده آل می سازد.

 

مشخصات فنی Changan EADO:

این خودرو موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1600 سی سی با تنفس طبیعی دارد. موتور خودروی ایدو 112 اسب بخار قدرت تولید کرده و 160 نیوتن متر گشتاور دارد. این قدرت توسط جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. حداکثر سرعت چانگان ایدو 175 کیلومتر بر ساعت بوده و موتور آن به تکنولوژی Blue Core مجهز است. شتاب صفر تا صد خودروی چانگان ایدو 13.5 ثانیه محاسبه شده است.

 


معرفی خودروی چانگان Uni-T:

چانگان یونی تی یک خودروی کراس اور ساخت چین است که در سال 2017 در نمایشگاه شانگ های به صورت کانسپت به نمایش گذاشته شد. در ابتدا قرار بود نسخه اصلی این خودرو در سال 2020 در ژنو سوئیس معرفی شود اما به دلیل پاندمی کووید-19 این نمایشگاه لغو شد. پس از گذشت چند ماه خودروی CHANGAN Uni-T که یکی از انواع چانگان است، در چین معرفی شد. شرکت خودروسازی سایپا در سال 1401 این خودرو را به عنوان خودروی وارداتی از شرکت چانگان معرفی نمود.

بازرگانی آسا یدک، ارائه دهنده انواع قطعات اصلی و لوازم یدکی چانگان می باشد. همچنین شما می توانید برای خرید لوازم یدکی برلیانس و لوازم یدکی آریو (زوتی) از طریق لینک های مربوط اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید  علت افزایش مصرف سوخت خودروی چانگان - روش های کاهش مصرف سوخت
لوازم یدکی چانگان یونی تی اصل
خرید لوازم یدکی چانگان یونی تی

 

مشخصات فنی چانگان Uni-T:

این خودروی چینی یکی از انواع چانگان شاسی بلند است. یک موتور 4 سیلند 1.5 لیتری توربو دارد که 180 اسب بخار قدرت تولید می کند. گشتاور موتور یونی تی 300 نیوتن متر و صفر تا صد آن 8.6 ثانیه محاسبه شده است. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه DCT به چرخ های جلو منتقل می شود. این مدل مصرف سوخت بسیار اقتصادی دارد.

در محور جلوی یونی تی از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده است. ترمز های جلوی این خودرو دیسکی خنک شونده و در عقب نیز دیسکی است. همچنین به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهز هستند.

 


معرفی خودروی چانگان Uni-K

چانگان یونی کا (یونی کی) یک کراس اور سایز متوسط است که پس از یونی تی، سایپا قصد دارد تا آن را به کشور وارد کند. این خودرو سیستمی کاملا به روز و کیفیت ساخت بالایی دارد.

خرید لوازم یدکی چانگان یونی کا
خرید لوازم یدکی چانگان uni k

 

مشخصات فنی چانگان Uni-K:

برای تعریف دقیق مشخصات فنی چانگان یونی کا، باید بدانیم که کدام نسخه از آن وارد ایران می شود؛ اما به طور کلی، این خودرو موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو با سوخت رسانی GDi دارد. حداکثر توان تولید قدرت این موتور 233 اسب بخار و 390 نیوتن متر گشتاور دارد. این قدرت از طریق گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT به هر 4 چرخ خودرو منتقل می شود. نسخه های پایه این خودرو نیز دیفرانسیل جلو هستند.

چانگان Uni-K در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. همچنین ترمز های این خودرو به امکانات جانبی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهز شده اند.

 


معرفی خودروی چانگان آلسوین یا فردا 511

فردا 511 (FMC 511) یکی دیگر از انواع چانگان است که در واقع اولین سدان مونتاژ شده توسط شرکت خودرو سازی فردا می باشد. این خودرو نسل دوم چانگان السوین 2017 است.

خرید لوازم یدکی چانگان آریو برلیانس
خرید لوازم یدکی اصلی انواع چانگان

 

مشخصات ظاهری خودرو چانگان فردا 511:

نسل اول این خودرو با الهام گیری از ظاهر مزدا 3 نیو طراحی شده بود اما نسل دوم آن ظاهری متفاوت و به روز دارد که در سال 2017 طراحی شده است. جلوپنجره این سدان با ایده از خودروی لکسوس طراحی شده است. سپر جلوی بزرگی دارد که پر از خطوط منحنی است. فردا 511 از نمای جانبی، ظاهری اسپرت دارد و طراحی شیشه درب عقب آن دید خوبی را برای سرنشینان عقب فراهم می کند. نمای عقب، طراحی بسیار ساده و در عین حال به روز دارد که مانند انواع چانگان در مدل های دیگر، با چراغ هایی خشن و با ابهت ترکیب شده و ظاهری شبیه به هیوندای النترا را به وجود آورده است.

 

مشخصات فنی خودروی فردا 511:

خودروی چانگان فردا 511 موتور 4 سیلندر، 1.5 لیتری با تنفس طبیعی و تکنولوژی blue core دارد. این موتور توان تولید 107 اسب بخار قدرت و گشتاور 145 نیوتن متر را دارد. این خودرو جعبه دنده 5 سرعته دو کلاچه (DCT) دارد که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. با کمک این جعبه دنده که هماهنگی زیادی با موتور خودرو دارد، دنده ها بسیار نرم و راحت تعویض می شوند.

فناوری دیگری که فردا 511 به آن مجهز شده است، NVH نام دارد. این ویژگی سبب می‌شود تا موتور این خودرو کمترین لرزش و صدا را میان رقبایش داشته باشد. جعبه دنده این خودرو نیز مجهز به حالت اسپرت و تیپ ترونیک (تعویض دنده به صورت دستی) است. همچنین سامانه دستیار کمکی تعویض دنده دارد. طبق اعلام شرکت، مصرف سوخت فردا 511 به صورت ترکیبی 6/4 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 این خودرو نیز حدود 15 ثانیه اعلام شده است.

 


معرفی خودروی چانگان CS55 پلاس

این خودرو که از انواع چانگان است، نسخه فیس لیفت چانگان cs55 می باشد که در سال 2019 رونمایی شد. مزیت خودوی چانگان سی اس 55 پلاس نسبت به سی اس 55 ، داشتن امکانات رفاهی بیشتر و اتاق بزرگتر است. پس از آزادسازی واردات خودرو در 1401، شرکت سایپا چند نوع چانگان را به ایران وارد کرد، که یکی از آن ها نسل دوم چانگان cs55 پلاس بود.

خرید لوازم یدکی اصلی چانگان
خرید لوازم یدکی چانگان سی اس 55 پلاس

 

مشخصات ظاهری خودروی چانگان CS55 PLUS:

نسل دوم Changan CS55 plus در سال 2021 معرفی شد که یک کراس اور سایز متوسط است. این خودرو در طراحی، پیرو المان هایی است که در چانگان یونی k وجود دارد. ظاهر این خودروی کاملا مدرن، در مواردی نیز ریسک بالایی دارد! مثلا ترکیب چراغ های باریک با جلوپنجره ی شگفت انگیز کهکشانی، در تصادفات کوچک، خسارت های چند برابر بیشتر از حد معمول به بار می آورد.

در نمای کناری نیز، جلوه ای بسیار ساده و اسپرت دارد. همچنین در نمای عقب، دو چراغ باریک جدا از هم و دو اگزوز چهار وجهی بزرگ دیده می شود.

 

مشخصات فنی خودروی چانگان CS55 PLUS:

چانگان CS55 پلاس از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد. این موتور توانایی تولید حداکثر 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می شوند. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ثانیه است. همچنین از لحاظ سیستم تعلیق و ترمز، دقیقا مانند چانگان Uni-K عمل می کند.

 


معرفی نمایندگی معتبر برای خرید لوازم یدکی اصلی انواع چانگان

بازرگانی آسا یدک، ارائه دهنده خدمات پس از فروش، قطعات اصلی و لوازم یدکی انواع چانگان، آریو و برلیانس است. این شرکت حتی در مورد کمیاب ترین قطعات، خدمات خوبی به شما مشتریان عزیز ارائه خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now