برای خودروی برلیانس چه لنت ترمزی بخریم؟

لنت ترمز برليانس

لنت ترمز برليانس یکی از لوازم مصرفی و بسیار با اهمیت است که در تمامی خودروها نصب می‌ شود. کیفیت لنت ترمز باید توسط فروشنده تضمین شود تا شما بتوانید با خیال راحت آن را در خودروی خود نصب کنید.

 بعضی اوقات مشاهده می‌ کنیم که لنت پژو آردی را روی خودروهای برلیانس نصب می کنند. این کار به‌ شدت اشتباه بوده و می‌ تواند آسیب‌ های جبران‌ ناپذیری را به اتومبیل شخص وارد کند. احتمالا برایتان پیش آمده‌ است که در هنگام خرید لنت ترمز برای خودروی خود دچار سردرگمی شدید، قطعاً اگر فروشنده بتواند در این زمینه به شما کمک کند و راهنمایی‌ های درست بدهد در خرید خود موفق خواهید بود اما برخی اوقات فروشندگان سودجو راهنمایی‌ های غلطی را به خریداران ارائه می‌ کنند تا محصولات بی‌ کیفیت خود را قالب نمایند. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که برای خودروهای برلیانس چه لنت ترمزی بخرید تا با خیال راحت و بدون نگرانی بتوانید رانندگی لذت‌ بخشی را تجربه کنید.

لنت ترمز برليانس
برليانس

 روش‌ های انتخاب یک لنت ترمز برلیانس

 برای خرید یک لنت ترمز با کیفیت باید برخی موارد نظیر وضعیت خودرو، مدل خودرو، شرایط اقلیمی محل زندگی و غیره را در نظر داشته باشید؛ زیرا تمامی این موارد می‌ توانند در انتخاب شما تأثیر گذار باشند.

 نوع خودروی شما چیست؟

 همان طور که گفته شد یکی از مواردی که در خرید لنت ترمز تأثیر دارد نوع خودروی شما است. یعنی این‌ که خودرو در چه سالی تولید شده و مدل آن چیست؟ مثلاً لنت ترمز برای خودروهای برلیانس سری ۲۰۰ و ۳۰۰ که هر کدام در سال ۹۷ و ۹۶ تولید شده‌ اند، با یکدیگر فرق دارد. به‌ همین خاطر شرکت‌دهای تولید کننده در زمان تولید خودرو برای هر قطعه آن شماره فنی درج می‌ کنند که این شماره روی قطعات نصب شده حک شده‌ است. شما باید در هنگام خرید لوازم یدکی از جمله لنت ترمز شماره فنی قطعه را بررسی نمایید.

 کاربری خودرو چیست؟

 کاربری‌ های مختلفی از خودرو می‌ شود. مثلاً اگر قصد داشته باشید آن را در حمل‌ و نقل عمومی و مسافربری استفاده کنید باید لنت مناسب تهیه کنید تا بتواند از آسیب دیدن دیسک چرخ جلوگیری نمایند. رانندگان تاکسی که از اتومبیل برلیانس استفاده می‌ کنند باید بهترین و باکیفیت‌ ترین لنت را خریداری نمایند تا مانع استهلاک بالای خودرو شده و هزینه‌ های زیادی بابت تعمیر آن پرداخت نکنند. اگر شما اهل سفر هستید و با اتومبیل خود زیاد مسافرت زمینی می‌ روید هم به هیچ وجه نباید از لنت های ضایعاتی استفاده کنید؛ زیرا این لنت ها در مقایسه با لنت‌ های اصلی اصلاً عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

 مسیر تردد

 اگر در مکانی سکونت دارید که خیابان‌ ها و شهرهای آن شیبدار است باید از یک لنت بسیار با کیفیت استفاده کنید تا از استهلاک چرخ‌ های اتومبیل جلوگیری نماید.

بیشتر بخوانید  ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس

 با چه سرعتی رانندگی می‌ کنید؟

 یکی از نکات اصلی برای انتخاب لنت با کیفیت و بادوام توجه به میزان سرعت خودرو است. اگر شما فردی هستید که رانندگی با سرعت زیاد را دوست دارید باید بدانید که در هنگام ترمز کردن، مقدار بیشتری از سطح لنت شما دچار سایش خواهد شد. بنابراین در هنگام خرید باید یک لنت ترمز با کیفیت خریداری کنید تا هزینه‌ های دیگر شما را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین لنت های مسابقه‌ ای اصلاً برای شما مناسب نیستند؛ زیرا این لنت‌ ها میزان آسیب دیدن دیسک چرخ‌ ها را افزایش خواهند داد. توجه داشته باشید که سرعت مناسب و استاندارد و همچنین رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی می‌ تواند تا حد زیادی از ترمز کردن شما بکاهد و طول عمر لنت ترمز را نیز افزایش دهد.

 انواع سیستم ترمز خودرو

 به‌ طور کلی تا حد بسیار زیادی سیستم ترمز شما در مصرف لنت تأثیر خواهد داشت. سه نوع سیستم ترمز هیدرولیکی، مکانیکی و دیسکی وجود دارد که هر کدام آن‌ ها دارای عملکرد به خصوصی هستند و با دیگری متفاوت خواهند بود.

 قیمت لنت ترمز برليانس

 از نظر کیفی لنت‌ ها به چندین دسته تقسیم می‌ شوند و هر کدام آن‌ ها با توجه به کیفیتی که دارند قیمت متفاوتی خواهند داشت. معمولاً لنت های ضایعاتی نسبت‌ به لنت‌ های باکیفیت قیمت بسیار کمتری دارند. البته در سال‌ های اخیر فروشندگان لوازم یدکی این لنت‌ ها را عرضه نمی‌ کنند؛ زیرا در اثر برخورد با دیسک چرخ سوت می‌ کشد.

لنت ترمز برليانس
لنت ترمز برليانس

 وزن خودرو چه تاثیر بر مصرف لنت دارد؟

 معمولاً لنت ترمز در خودروهای سنگین خیلی زودتر دچار سایش می‌ شود و در زمان کوتاه‌ تری باید برای تعویض آن اقدام کرد. به‌ همین خاطر استفاده از لنت با کیفیت تا حد زیادی می‌ تواند سرعت ساییدگی را کاهش دهد.

 لنت‌ های مناسب برای برلیانس چیست؟

  •  لنت اصلی برلیانس: لنت اصلی برلیانس از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. کیفیت لنت اصلی در مقایسه با سایر برندهای تولید کننده کیفیت بسیار بالاتری دارد.
  •  لنت جونیوس (Junius) مخصوص برلیانس: یکی از لنت های باکیفیت دیگر لنت جونیوس است که یکی از بهترین‌ ها برای خودروهای وارداتی به شمار می‌ رود. مطابق با نظر مشتریان این لنت پس‌ از نصب هیچگونه صدای مزاحمی از جمله صدای سوت کشیدن تولید نمی‌ کند و قالب آن کاملاً استاندارد است.

 در آخر

 ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه لازم است در مورد لنت ترمز خودرو برلیانس بدانید را بررسی کنیم. چنانچه قصد خرید لوازم يدكي برليانس و لنت ترمز برلیانس را دارید می‌ توانید از طریق سایت آسا یدک اقدام نمایید و اگر در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now