بهترین روغن موتور خودروهای برلیانس کدام اند؟

بهترین روغن موتور خودروهای برلیانس کدام اند؟

 با توجه به این‌ که موتور نقش بسیار اساسی در حرکت خودرو دارد؛ بنابراین سلامت آن برای ما اهمیت زیادی خواهد داشت. سیستم احتراق سوخت و انتقال نیرو به چرخ‌ ها نقش ویژه‌ ای در موتور برای حرکت خودرو دارد. نیروی موتور از درگیری و ارتباط قطعات آن با یکدیگر حاصل می‌ شود. خوردگی، کوتاه شدن عمر قطعات و همچنین از دست رفتن انرژی آن‌ ها همگی در اثر اصطکاک به وجود می‌ آیند. در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید بهترین روغن موتور خودروهای برلیانس را تهیه کنید.

بهترین روغن موتور خودروهای برلیانس کدام اند؟
بهترین روغن موتور برلیانس

 روغن سینتیک و نیمه سنیتیک چیست؟

 سینتیک به روغنی می گویند که از ترکیبات شیمیایی ساخته می‌ شود و اخیراً در خودروهای مختلف به‌ شدت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این نوع روغن دارای مزایای زیادی است که از جمله آن‌ ها می‌ توان به عمر بیشتر روغن و کاهش مصرف آن، غیر خورنده بودن، دمای سوختن بالا، تبخیر شوندگی پایین، مقاومت در برابر اکسیداسیون بالا، ویسکوزیته بالا به‌ صورت طبیعی و کاهش مصرف سوخت ۲٫۴ درصد و روان شدن پایین اشاره کرد.

 روغن نیمه سینتیک ترکیبی از روغن سینتیک و مینرال یا ارگانیک است. در مقایسه با روغن‌ های سینتیک کیفیت پایین‌ تری دارند اما می‌ توانند در شرایط خاص مثل دمای بسیار بالا یا بار زیاد عملکرد بسیار مطلوبی را در مقایسه با نوع ارگانیک داشته باشند.

 روغن موتور مناسب برای خودروی برلیانس کدام است؟

 برای خرید روغن موتور خودروهای برلیانس باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید کاربرد و عملکرد مناسبی را از آن دریافت کنید. از جمله این موارد می‌ توان به درجه‌ بندی اس اِی ای (SAE)، استاندارد اِی پی آی (API) و نرخ گرانروی یا ویسکوزیته اشاره نمود. تمامی موارد ذکر شده در عملکرد روغن موتور تأثیر بسیار زیادی خواهند داشت. به‌ همین خاطر توصیه می‌ کنیم حتماً در هنگام خرید هر کدام از این موارد را در نظر داشته باشید و مطابق با آن‌ ها خرید خود را انجام دهید. در ادامه برای اطلاعات بیشتر شما این موارد را بررسی می‌ کنیم.

 نرخ گرانروی یا ویسکوزیته

 یکی از مهم‌ ترین شاخص‌ های انتخاب روغن موتور، گرانروی یا ویسکوزیته است که تأثیر بسیار زیادی در کاربرد و نوع آن خواهد داشت. با افزایش یا کاهش میزان مواد پایه، نرخ گرانروی قابل‌ تغییر بود و این تغییرات تنها در کارخانه‌ ها صورت می‌ گیرد. زمانی‌ که برای خرید روغن موتور خودروهای برلیانس اقدام می‌ کنید حتماً به نرخ گرانروی توجه داشته باشید و آن را مطابق با خودروی خود تهیه کنید؛ زیرا اگر خلاف این باشد عملکرد خودروی شما با اختلال روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس

 استاندارد اِی پی آی (API)

 در روغن موتور خودرو استاندارد اِی پی آی نقش ویژه‌ ای برای تعیین کیفیت دارد که آن را با حروف مختلف نمایش می‌ دهد. اغلب این استانداردها مناسب با کیفیت روغن روی جعبه آن‌ ها حک می‌ شود تا انتخاب برای مشتری راحت باشد. معمولاً برای خودروهای برلیانس روغن موتور مناسب با API S تولید می‌ شوند که پس‌ از آن حروف انگلیسی A تا N حرف قرار می‌ گیرد که هر چقدر این حروف به N نزدیک‌ تر باشند، کیفیت محصول تولیدی بسیار بالاتر است. پس برای خرید روغن مناسب خودروهای برلیانس توصیه می‌ کنیم روغن‌ هایی را انتخاب کنید که به حرف N نزدیک باشند.

 درجه‌ بندی اس اِی ای (SAE)

 برای خرید روغن موتور ابتدا باید منطقه‌ زندگی خود توجه داشته باشید؛ زیرا این روغن موتورها دارای درجه‌ بندی‌ های مختلفی هستند که متناسب با محیط زندگی شما باید انتخاب شود. اعدادی بین ۰ تا ۶۰ برای درجه‌ بندی اس اِی ای روی جعبه‌ روغن موتور ثبت می‌ شوند. در کنار این اعداد حرف انگلیسی W وجود دارد که نمایش‌ دهنده زمستان (Winter) است. به‌ عنوان مثال روغنی با مشخصات SAE 60 یعنی این روغن دارای گرانروی بالایی است. چنانچه روغن دیگری عدد ۰ را نشان دهد بیانگر گرانروی پایین است و وجود حرف W در کنار این اعداد نرخ گرانروی آن روغن در فصل زمستان را نشان می‌ دهد.

بهترین روغن موتور خودروهای برلیانس کدام اند؟
بهترین روغن موتور خودرو

 محصولاتی که برای خودروی برلیانس قابل استفاده هستند؟

 امروزه با تنوع بسیار زیادی از محصولات این‌ چنینی در بازار روبرو هستیم که همین عمر خرید روغن موتور در ایران را به یک کار دشوار تبدیل کرده‌ است. اما لازم است بدانید که برای خودروی برلیانس محصولات کافی و بسیار با کیفیتی توسط تولیدکنندگان مختلف عرضه می‌ شود که در زیر نام چند مورد از آن‌ ها را ذکر می‌ کنیم تا شما برای خرید اطلاعات جامع تری داشته باشید.

  •  روغن موتور بهران
  •  روغن موتور ایرانول
  •  روغن موتور پارس
  •  روغن موتور سپاهان

 در آخر

 در مطالب فوق سعی کردیم راهنمایی برای خرید بهترین روغن موتور خودروهای برلیانس را ارائه دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات بیشتری برای خرید اقدام نمایید. لازم به ذکر است که تمامی لوازم یدکی برلیانس در سایت آسا یدک موجود است و می‌ توانید به‌ صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now