تاریخچه شرکت چانگان – قدیمی ترین شرکت خودروسازی چین

لوگوی شرکت خودروسازی چانگان

امروزه با افزایش قیمت ماشین های خارجی، شاهد تردد خودروهای چینی در سطح شهر هستیم. یکی از پرطرفدارترین ماشین های چینی در ایران، خودروی چانگان است. شرکت سایپا مونتاژ این خودروها را انجام می دهد. شرکت چانگان اولین شرکت خودروسازی در چین است. کیفیت ماشین های چانگان بسیار بالا هستند. به طوری که در حال حاضر جزو 4 خودروسازی اول این کشور می باشد. در ادامه تاریخچه ی این شرکت معتبر و قوی را مرور خواهیم کرد.

 

برای معرفی انواع خودروی چانگان کلیک کنید.

 


ریشه کلمه Changan

در زبان چینی، CHANG به معنای پایدار و AN به معنای ایمنی است. بنابراین، CHANG AN در کنار هم، ایده “ایمنی پایدار” را نشان می دهد. این شرکت همچنان امیدوار است که محصولاتی درخور این نام زیبا تولید کند.

 


تاریخچه 160 ساله ی شرکت چانگان:

خاستگاه اولیه چانگان را می توان در سال 1862 ردیابی کرد. یعنی زمانی که لی هنگژانگ یک کارخانه تدارکات نظامی به نام اداره اسلحه خارجی شانگهای را راه اندازی کرد. قدمت گروه چانگان، به جنبش غرب زدگی که در پایان سلسله چینگ (1901-1636) روی داد، برمی گردد. یک سیاستمدار، ژنرال چینی و استقرار اولین شرکت مهندسی سبک غربی چین و آغاز آن چیزی که به خودروی چانگان تبدیل شد!
شرکت چانگان قدیمی‌ترین خودروساز چین است. این کارخانه در سال 1937، در طول جنگ دوم چین و ژاپن، زمانی که شانگهای مورد حمله و بمباران قرار گرفت، به چونگ کینگ منتقل شد.
Changan Automobile با سابقه 161 سال، 37 سال ساخت خودرو، 14 پایگاه تولید و 33 کارخانه خودروسازی و موتور در سراسر جهان، یکی از چهار گروه خودروسازی بزرگ چین است. در سال 1958، این شرکت اولین جیپ چینی به نام “Yangtze River” نوع 46 را با مجموع 1390 دستگاه تولید در پایان سال 1963 تولید کرد و این شکاف در صنعت خودروسازی چین را پر کرد. در سال 1984، چانگان اولین دسته از خودروهای کوچک خود را تولید کرد و به طور رسمی وارد صنعت خودروسازی شد.

ورود اولین خودروشرکت چانگان به بازار:

در سال 1959، چونگ کینگ چانگ آن آرسنال، تحت قراردادی با دولت، تولید خودرو را آغاز کرد و خودروی Changjiang Type 46 را ساخت که اولین خودروی تولیدی چین بود. پس از آن، شرکت چانگان با صدور مجوز از سوزوکی خودروی جدید خود را معرفی کرد.

پیشرفت خودروسازی چانگان در طول 50 سال:

سال 2003، چانگان مرکز طراحی خود را در ایتالیا تأسیس کرد و ظرفیت تحقیق و توسعه را در سطح جهانی گسترش داد. در سال 2009، شرکت چانگان دو خودروساز داخلی کوچکتر، به نام های Hafei و Changhe را خریداری کرد و به چهار گروه اول خودرو سازی چین پیوست.
از سال 2010، Chang’an با فروش 2.38 میلیون دستگاه به چهارمین تولیدکننده خودرو در صنعت خودروی چین تبدیل شد.

 


تغییر لوگوی چانگان در سال 2010

شرکت چانگان در سال 2010 لوگوی جدیدی را برای عرضه‌ خودروهایش به مصرف‌کنندگان منتشر کرد. این در حالی بود که تولید تجاری برند سابق red arch را حفظ می کرد. در تصویر اصلی این مقاله، سیر تغییرات لوگوی چانگان را مشاهده می کنید.

همکاری شرکت چانگان با فورد و مزدا

شرکت چانگان موتورز یکی از بزرگ ترین شرکت های جوینت ونچری (سرمایه گذار مشترک) است که با کمپانی فورد آمریکا این همکاری را در بخش های طراحی بدنه و موتور آغاز کرده است. در واقع این دو بخش اصلی از ساختار خودروی چانگان، وامدار کمپانی فورد آمریکاست. به همین دلیل محصولات خودروسازی چانگان به واسطه این شریک تجاری در ایالات متحده آمریکا نیز به فروش می رسد.
می توان گفت کمپانی فورد جزء معدود شرکت های خودروسازی در چین است که در این کشور زیر برند ندارد. ایده زیر برند از سیاست های دولت چین در جهت انتقال دانش فنی صنعت خودرو به چین بوده است. هدف این بوده تا این کشور بتواند توانایی مهندسی خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در حال حاضر دفاتر مرکزی و طراحی چین علاوه بر شانگهای چین در تورین ایتالیا و میشیگان آمریکا واقع شده اند.
جالب است بدانید در نوامبر 2012، چانگان فورد مزدا اتومبیل به دو شرکت سرمایه گذاری مشترک جدید تقسیم شد: چانگان فورد و چانگان مزدا.

چشم انداز آینده چانگان

شرکت چانگان قصد دارد تا سال 2025 تولید خودروهایی را که تنها با موتورهای احتراق داخلی کار می کنند متوقف کند. در نتیجه این خودروسازی از سال 2025 فقط خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای تمام الکتریکی را به فروش خواهد رساند. این شرکت اعلام کرد که این موضوع، به این دلیل است که دولت چین قانونی را به دلیل آلودگی هوای زیاد و به دلیل تعهد مجدد چین به توافقنامه پاریس سازمان ملل متحد تصویب کرده است. طبق این قانون، خودروهای جدید با موتور ICE را تا اواسط دهه 2030 ممنوع می کند.
این خودروساز در حال پیوستن به Volvo Cars، Jaguar Land Rover، Hongqi، BYD Auto، Lotus Cars و چندین خودروساز دیگر در برنامه ریزی برای توقف تولید خودروهای مجهز به ICE در سال های آینده است.
همچنین شرکت چانگان قصد دارد 21 خودروی الکتریکی را در دوره 2021-2025 روانه بازار کند و فروش این نوع خودروها را به بیش از 1 میلیون دستگاه افزایش دهد.

برندها و محصولات شرکت چانگان

چانگان وسایل نقلیه را عمدتاً تحت برندهای زیر تولید و به بازار عرضه می کند:
  • چانگان: برای خودروهای SUV و خودروهای سواری درجه یک
  • شنلان: برای وسایل نقلیه الکتریکی
  • اوشان: (که اغلب به‌عنوان Auchan، Ossan یا Oushan نیز نوشته می‌شود) برای خودروهای شاسی‌ بلند و MPV سطح متوسط
  • Kaicene : برای وسایل نقلیه تجاری، کامیون های سبک و MPV
این شرکت همچنین از سال 2022 خودروهای برقی درجه یک را با نام تجاری Shenlan توسعه داد که اولین خودروی این برند SL03 با کد C385 در مرحله توسعه است.
این گروه قبلاً یکی دیگر از برندهای خودروی برقی ممتاز را در همکاری با Huawei و CATL به نام Avatr در پایان سال 2021 راه اندازی کرد.

مدل های فعلی شرکت خودروسازی چانگان در سطح بین المللی

  • چانگان بن بن / بن بن EV
  • چانگان CS15 / CS15 EV
  • چانگان CS35
  • چانگان CS35 پلاس
  • چانگان CS55
  • چانگان CS55 پلاس
  • چانگان CS75
  • چانگان CS75 پلاس
  • چانگان CS85
  • چانگان CS95
  • چانگان UNI-T
  • چانگان UNI-K
  • چانگان UNI-V
  • چانگان آلسوین
  • Eado DT
  • Eado / Eado Blue / Eado EV
  • Eado XT / Eado XT RS
  • چانگان لینمکس
  • چانگان لومین
  • چانگان رایتون پلاس
بیشتر بخوانید  لوازم یدکی خودرو‌های چینی را از کجا بخریم؟

البته از بین این مدل های متنوع، تنها چانگان cs35 و چانگان ایدو پا به بازار خودروی ایران گذاشتند. متاسفانه عمر چانگان ایدو در ایران بسیار کوتاه بود اما همچنان چانگان سی اس 35 دنده ای و اتوماتیک در کشور ما خرید و فروش می شود.

 


تامین لوازم یدکی چانگان در ایران:

یکی از بزرگترین مشکلات صاحبان خودروی چانگان، خرید لوازم یدکی اصلی و با کیفیت این خودرو است. بازرگانی آسیا یدک، تامین کننده معتبر لوازم یدکی چانگان در کشور است که شما را در خرید قطعات با کیفیت چانگان راهنمایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now