راهنمای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس

راهنمای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس

 یکی از گران‌ ترین لوازم یدکی برند نیاز مربوط به تعویض گیربکس یا برد دسته دنده است. برخی اوقات بعضی‌ ها عادت دارند در هنگام رانندگی با ماشین‌ های گیربکس دستی زمانی‌ که در ترافیک قرار می‌ گیرند دنده را در حالت پارک قرار می‌ دهند. این کار می‌ تواند آسیب‌ های بسیار شدیدی به گیربکس وارد نماید. در این مقاله ما قصد داریم برخی از رفتارهای نادرست در زمان رانندگی بررسی نماییم. اگر سعی کنید این عادت‌ ها را حذف نمایید قطعاً به استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس خواهید رسید.

 دست گذاشتن روی دنده

 بعضی‌ ها عادت دارند هنگام رانندگی دستشان را روی دنده قرار می‌ دهند که یکی از عادات بسیار غلط است و می‌ تواند خار برد دنده را بشکند و تعویض آن هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. اگر این رفتار غلط دائماً تکرار شود می‌ تواند آسیب‌ های بسیار جدی به دنده وارد کرده و نیاز به تعویض قطعه داشته باشد.

راهنمای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس
راهنمای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس

 توقف در ترافیک

 اگر زمان توقف شما کم‌ تر از یک دقیقه باشد باید دنده را در حالت D قرار دهید. در صورتی که دنده را در حالت P یا N بگذارید گیربکس شما آسیب خواهد دید. اگر زمان توقف بیش‌ از یک دقیقه باشد بهتر است دنده در حالت خلاص یا N قرار گیرد.

 پارک کردن خودرو

 قبل‌ از آن‌ که خودرو را پارک کنید و ترمز دستی را بکشید باید توجه کنید که دهنده در حالت P نباشد. این کار باعث ضربه دنده به گیربکس خواهد شد و در طولانی مدت می‌ تواند به گیربکس خودرو آسیب برساند.

 تعویض روغن گیربکس

 در هنگام سرویس‌ های دوره‌ ای خودروی خود باید دقت داشته باشید که هر ۳۰ هزار کیلومتر باید روغن گیربکس تعویض شود. در خودروهای برلیانس تعویض فیلتر روغن گیربکس می‌تواند به افزایش طول عمر گیربکس کمک کند

 راهکارهایی برای استفاده بهینه از دنده اتوماتیک برلیانس

 برای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس و همچنین جلوگیری از آسیب‌ های ناشی از استفاده نادرست از دنده‌ های این خودرو باید یک سری از نکات ضروری را حتماً در نظر داشته باشید. در ادامه ما به ذکر این نکات می‌ پردازیم:

  •  در هنگام حرکت به‌ هیچ‌ عنوان دنده اتوماتیک را عوض نکنید.
  •  اگر زمان حرکت یا قبل‌ از توقف دنده را تعویض کنید این کار باعث می‌ شود تا متریال روی نوارهای گیربکس اتوماتیک برلیانس و همچنین کلاچ ها از حرکت خودرو جلوگیری نمایند و فشار مضاعفی بر سیستم گیربکس وارد کنند. تکرار این کار به‌ صورت مداوم می‌ توان مقاومت سیستم دنده اتومات رو خراب کند.
  •  موارد مهم در استفاده از گیربکس اتوماتیک برلیانس
  •  حتماً خطاهای گیربکس اتوماتیک برلیانس را جدی بگیرید چون اگر در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه کنید از خرابی سایر قطعات دیگر جلوگیری می‌ شود و در نتیجه هزینه تعمیرات آن بسیار کم‌ تر خواهد بود.
  •  حتماً در زمان‌ بندی‌ های مختلف با کیلومترهای تعیین‌ شده برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودروی برلیانس اقدام نمایید.
  •  مجموعه‌ ای از سنسورها و مدارهای الکتریکی حساس تشکیل‌ دهنده گیربکس اتوماتیک در برلیانس هستند. بنابراین به‌ هیچ‌ عنوان نباید موتور شسته شود.
    راهنمای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس
    دنده اتومات برلیانس

 روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس

 یکی از مهم‌ ترین کارهایی که می‌ توانید در استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس انجام دهید تعویض به‌ موقع روغن گیربکس است. همان‌ طور که در بخش‌ های پیشین نیز گفته شد تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس می‌ تواند به‌ طور چشمگیری در افزایش عمر گیربکس این خودرو نقش داشته باشد. کارشناسان توصیه می‌ کنند که هر ۲۴ ماه یا بین ۳۰ یا ۴۰ هزار کیلومتر روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس تعویض شود. در خودروی برلیانس اتوماتیک روغن گیربکس برعکس مدل‌ های دستی نیازی به گرانروی بالا ندارد. عملکرد این جعبه‌ دنده به طوری است که به غوطه‌ ور شدن قطعات خود در روغن احتیاج دارد. در نتیجه روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس باید به‌ حدی رقیق باشد تا به‌ آسانی بتواند جابجا شود. نقطه جوش روغن گیربکس دستی در مقایسه با روغن گیربکس اتوماتیک بسیار بالاتر است. به گفته متخصصان در خودروی برلیانس اتوماتیک روغن گیربکس شبیه به ضد یخ عمل می‌ کند.

بیشتر بخوانید  تفاوت لوازم یدکی اصلی و متفرقه برلیانس

 در آخر

 با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد اگر سعی کنید که رفتارهای نادرست خود را تغییر دهید، قطعاً کمک ویژه‌ ای به طول عمر خودروی خود کرده‌ اید. اگر برای استفاده بهینه از دنده اتومات برلیانس پیشنهادی دارید می‌ توانید با ما به اشتراک بگذارید تا کاربران دیگر نیز از تجربیات شما استفاده کنند. شما می‌ توانید لوازم یدکی برلیانس را از مجموعه آسا یدک با مناسب‌ ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری نمایید.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now