راهنمای افزایش قدرت موتور خودرو آریو

راهنمای افزایش قدرت موتور خودرو آریو

در این مقاله راهنمای افزایش قدرت موتور خودرو آریو می باشد. چنانچه در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید پیشنهاد می‌ کنیم این مقاله را اصلا از دست ندهید.

خودروی زوتی Z300 با نام دیگری به اسم آریو در اوایل سال ۹۴ به وسیله شرکت سایپا به کشور وارد شد و در ۲ تیپ عرضه‌ شده مدل دنده‌ای با موتور ۱۵۰۰ و همچنین مدل اتوماتیک با موتور ۱۶۰۰.

مزایا و معایب

از عمده‌ ترین مشکلات این خودرو عدم هماهنگی قدرت موتور با وزن بالای آن می‌ باشد که باعث کندی شدید خودرو علی‌ الخصوص در مسیرهای سربالایی شده‌ است. وجود برخی آپشن‌ های مناسب مانند نمایشگر به‌ همراه دوربین دنده عقب، سانروف و گیربکس ۴ سرعته با قابلیت تیپتورونیک از نکات مثبت آن به شمار می‌ رود. از طرف دیگر ایرادهای متداول کمک‌ های جلو، ضعف پولس، لوازم یدکی با قیمت بالا و همچنین عدم ارائه خدمات پس‌ از فروش مناسب توسط نمایندگی‌ ها از نقاط ضعف آن به شمار می‌ آید.

راهنمای افزایش قدرت موتور خودرو آریو
راهنمای افزایش قدرت موتور خودرو آریو

ریمپ چیست؟

ریمپ پروسه ای نرم‌ افزاری بوده که به‌ منظور بهبود عملکرد کدهای کامپیوتری خودرو جهت رفع بعضی عیب‌ ها و اضافه نمودن برخی قابلیت‌ ها و آپشن ها به خودروی شما می‌ شود.

پس از ریمپ چه معایبی از روی خودرو حذف می شود؟

افزایش توان موتور آریو اس ۳۰۰: جهت افزایش توان گشتاور موتور احتیاج به تقویت موتور می‌ باشد که برای آریو توصیه نمی‌ شود.

حذف کاتاف آریو: و این کار دوره خودروی شما افزایش پیدا می‌ کند. دور معمول خودرو بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ می باشد که با ریمپ ای سی یو این محدودیت حذف شده و تا هر مقدار که شما بخواهید افزایش خواهد یافت.

افزایش شتاب آریو: با ریمپ ای سی یو شتاب خودروی شما نیز افزایش خواهد یافت. شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودروی آریو بیش از ۱۲ ثانیه است که تا حداکثر ۲ ثانیه قابل کاهش می باشد.

رفع کپ دریچه گاز (رفع تاخیر پدال گاز): حتما تا به‌ حال تجربه داشته‌ اید که زمانی‌ که در حالت خلاص به روی پدال گاز فشار وارد می‌ کنید میان فشار شما و عملکرد گاز یک تاخیر محسوسی مشاهده می‌ شود. با ریمپ ECU این تاخیر نیز از بین خواهد رفت.

مزایای ریمپ آریو اس 300 یا Zotye z300

عمده‌ ترین مشکل نرم‌ افزاری آریو به‌ ویژه در نمونه اتوماتیک، صدای شدید موتور آن می‌ باشد که در کل به‌ صورت صدای چق چق سوپاپ مشهور بوده ولی در واقعیت صدای برخورد پیستون با جداره موتور در اثر احتراق نامناسب می‌ باشد. باید این نکته را در نظر داشت که یکی از دلایلی که منجر به تعمیر خودرو می‌ شود وجود همین صدا می‌ باشد. این مشکل در برنامه ریمپ خودروی آریو به‌ صورت کامل از بین خواهد رفت.

رفع تاخیر دریچه گاز

از دیگر مشکلاتی که این خودرو ممکن است برایش پیش آید و موجب کندی خودرو نیز شود، وجود دریچه گاز برقی می‌ باشد که به‌ خاطر دلایل زیست‌ محیطی، عملکرد آن در دورهای پایین با تاخیر رو به رو می‌ شود. با این کار می‌ توان عملکرد پدال و دریچه را بهبود بخشید و این مشکل را کاملاً برطرف کرد.

بیشتر بخوانید  تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی

بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک 

بعضی از دارندگان خودرو آریو از عملکرد گیربکس اتوماتیک خودرو در زمان نیاز به معکوس کشیدن با تاخیر عمل می‌ کند شکایت دارند که این مشکل نیز بعد از اصلاح برنامه ای سی یو برطرف می‌شود و گیربکس سریع‌ تر و هوشمندانه‌ تر عمل می‌ نماید.

رفع مشکل کشش در دنده 3 

بسیاری از افراد بیان می‌ کنند که خودروی آن‌ ها در دنده ۳ در مواجهه با سربالایی‌ ها دچار مشکل می‌ شود و از ضعف کشش برخوردار است. این مشکل نیز تا حد زیادی قابل بهبود می‌ باشد.

ریمپ ایسیو آریو

خودروی آریو اس 300 در نوع دنده ای از موتور 1500 سی سی به کد فنی 4A91S با قدرت 104 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتن متر بهره مند می باشد که با ایسیو BMD برنامه نویسی و کالیبره شده است.

در نوع اتوماتیک این خودرو با موتور 1600 سی سی با کد 4A92S با توان 108 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر عرضه شده است.

طبق دفترچه گارانتی خودرو وزن بالای آن در مدل اتوماتیک به 1323 کیلوگرم می رسد. تنظیم دقیق میزان AFR و خنثی نمودن تاثیر منفی وزن از مهمترین موارد ریمپ آریو می باشد.

چکیده مزایای ریمپ آریو

  • کاهش شتاب صفر تا صد خودرو آریو به مقدار 2 ثانیه
  • کاهش مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر 
  • افزایش قدرت موتور آریو تا ۵ اسب بخار و بدون هیچ گونه تجهیزات پرفورمنس بیشتر از این مقدار برای موتور استاندارد امکان پذیر نمی باشد.
  • برطرف شدن تاخیر و کپ اولیه گاز
  • برطرف شدن ایراد احتراق ناقص
  • برطرف شدن خطای فرسودگی کاتالیست
  • بهبود یافتن عملکرد گیربکس آریو
  • برطرف شدن ناک و صدای پیستون
  • افزایش یافتن کشش در دنده 3
راهنمای افزایش قدرت موتور خودرو آریو
موتور خودرو زوتی

آیا برای ریمپ ایسیو آریو، نیاز به باز شدن ایسیو می باشد؟

در حال حاضر فقط برای مدل های دنده دستی آریو که از ایسیو بی ام دی بهره می برند باید ایسیو باز شود و ريمپ از راه OBD امکان پذیر نخواهد بود.

آیا گارانتی خودرو با ریمپ از بین می رود؟

همان‌ طور که بالاتر گفته شد ریمپ پروسه نرم‌ افزاری می‌ باشد و تأثیری بر ظاهر خودرو نخواهد داشت. در نتیجه عاملی جهت باطل شدن گارانتی به شمار نمی‌ رود.

در آخر

با توجه به نکاتی که در مطالب فوق به‌ عنوان راهنمای افزایش قدرت موتور ماشین آریو بررسی شد، چنانچه قصد خرید لوازم یدکی آریو و نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می‌ توانید با کارشناسان مجموعه آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now