راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو

راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو

آسا یدک در این مقاله قصد دارد تا اطلاعات مفیدی درباره نکات راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو در اختیار شما قرار دهد. پس اگر قصد خرید سیبک فرمان خودرو آریو را دارید توصیه می کنیم در ادامه همراه ما باشید نکاتی که قرار است در ادامه بررسی شود می توانند راهنمای خرید شما جهت تجربه یک خرید مطمئن تر و بهتر باشد. مهم ترین مورد در راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو شناخت عملکرد فرمان خودرو آریو و همچنین شیوه و روش کارکرد آن می باشد. علاوه بر این نشانه ها و علامت های خرابی سیبک خودرو می باشد. اگر شما این موارد را به خوبی بشناسید و نسبت به آن ها آگاهی لازم را داشته باشید، قطعاً می توانید در نگهداری این قطعه از خودروی خود بهتر عمل نمایید و در نهایت به احتمال بسیار قوی کمتر نیاز به تعویض آن پیدا خواهید کرد. ولی در پاسخ این که شناخت موارد و نکات بالا چگونه می تواند راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو شود. می توان این طور گفت که:

قطعاً هر مقدار که دانش و آگاهی شما درباره یک قطعه و عملکرد آن بالاتر باشد خیلی آسان تر می توانید در خرید و انتخاب آن قطعه و همچنین تشخیص تقلبی و یا اصل بودن آن عمل نمایید. زمان خرید سیبک فرمان خودرو آریو قطعه اصلی خودرو خودتان که آسیب دیده را حتما همراه خود داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب مطمئن تر داشته باشید.

راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو
سیبک فرمان خودرو آریو

آنچه باید درباره سیبک فرمان و علائم خرابی آن بدانید!

در هر خودرو قطعه ای به نام سیبک فرمان که به انگلیسی Ball Joint می باشد، موجود است که به غیر از متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق، واسطه ای برای چرخیدن چرخ ها نیز می باشد. این قطعه کروی شکل، موجب چرخش چند محور مجزا، به شکل هم زمان می باشد. سیبک فرمان، از یک سمت به طبق های خودرو و از طرف دیگر به متعلقات چرخ وصل می باشد. فرمان خودرو را به هر سو بچرخانید، این قطعه هم چرخ ها را به همان سو می چرخاند. لازم به ذکر است که سیبک ها دائماً تحت فشار نیروهای کششی می باشند و سعی می کنند که از مقدار اصطکاک ایجاد شده در بین قطعات بکاهند.

سیبک فرمان به غیر از جهت دهی به چرخ های خودرو، تحمل قسمتی از وزن خودرو را نیز بر عهده دارد. همان طور که گفته شد این قطعه یا همان سیبک فرمان نقش بسیار مهمی را در خودرو ایفا می کند. اگر چه امکان دارد چندان نیز به نظر نیاید.

سیبک خودرو چیست؟

سیبک ها قطعه هایی از خودرو می باشند که عمل بسیار مهمی را در حرکت خودرو اجرا می کنند. سیبک ها اغلب در سیستم فرمان و سیستم تعلیق خودرو کارایی دارند و وظیفه آن ها به صورت کلی، فراهم کردن امکان حرکت دورانی و چرخشی در زمان نیاز می باشد. وظیفه این قطعه، انتقال فرمان چرخش به چرخ ها و وظیفه سیبک سیستم تعلیق، فراهم کردن قابلیت حرکت نرم خودرو در زمان عبور از سطوح ناهموار می باشد. همان طور که احتمالا می دانید سیبک یک قطعه کروی فلزی بوده که به آن یک بازو وصل شده است، این قطعه کروی در داخل یک محفظه فولادی که اطراف آن با لاستیک پوشیده شده است، حرکت دورانی انجام می دهد. این حرکت دورانی موجب می شود تا قطعه ای که در بخش بازوی سیبک وصل شده است، قابلیت حرکت به اطراف و بالا و پایین را به صورت همزمان داشته باشد. در نتیجه این قطعات نقش مهمی را در فرمان پذیری خودرو و همچنین در سیستم تعلیق خودرو بازی می کنند.

بیشتر بخوانید  ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس

زمانی که شما فرمان خودرو را به یک سمت می چرخانید، سیبک فرمان این حرکت را به چرخ ها انتقال می دهد و از سوی دیگر حرکت در جهت بالا و پایین، موجب می شود تا در زمان حرکت خودرو در دست اندازها و سطوح ناهموار، چرخ ها از انعطاف پذیری مورد نیاز استفاده کنند. به همین خاطر است که وجود هر نوع اشکال در این قطعه به صورت مستقیم در سیستم تعلیق و فرمان خودرو تاثیر می گذارد.

علائم خرابی سیبک فرمان

سیبک فرمان مثل سایر قطعات سیستم تعلیق تحت فشار زیادی قرار دارد و با توجه به اهمیت زیاد آن باید دائما از سلامت آن ها اطمینان پیدا کرد. امکان دارد این قطعه در اثر ضربات شدید در تصادفات یا عبور از مسیرهای ناهموار دچار آسیب شود. علاوه بر این سیبک فرمان به طور عادی در معرض خوردگی و زنگ زدگی نیز قرار دارد و در اثر کار کردن در مدت زمان طولانی و قرار گرفتن تحت فشار می تواند دچار سایش و لقی شود. از سایر مشکلاتی که ممکن است برای این قطعه رخ دهد می توان به هرز شدن مهره و یا خرابی رزوه پیچ سیبک، پارگی گردگیر و نفوذ گرد و غبار به داخل سیبک اشاره کرد.

آسیب دیدگی این قطعه به هر دلیلی از جمله دلایل ذکر شده در بالا، می تواند مشکلاتی مانند افزایش فرسودگی دیگر قطعات سیستم فرمان، سایش لاستیک های جلوی خودرو، کاهش فرمان پذیری خودرو، سفت شدن فرمان خودرو یا لقی و خلاصی بیش از اندازه آن و عدم بازگشت اتوماتیک فرمان خودرو به حالت مستقیم بعد از عبور از پیچ را به وجود آورد.

راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو
سیبک فرمان خودرو

خرید سیبک فرمان خودرو آریو

با توجه به اهمیت این قطعه در خودرو که جزو لوازم یدکی آریو محسوب می شود، لازم است بدانید که حتما باید از مراکز و فروشگاه های معتبر آن را خریداری نمایید. و پیش از خرید توصیه می شود درباره این قطعه بسیار مهم اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایید و سپس اقدام به خرید کنید.

در آخر

ما سعی کردیم نکات راهنمای خرید سیبک فرمان خودرو آریو را در اختیار شما قرار دهیم. چنان قصد خرید و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now