شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت های عقب برلیانس

شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت های عقب برلیانس

شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت های عقب برلیانس تا حد زیادی می‌ توانند از هزینه‌ های اضافی شما جلوگیری کنند. در طول عمر لنت ترمز كه جزو لوازم يدكي برلیانس محسوب مي شود، عادت‌ های رانندگی و عوامل دیگری نقش دارند. معمولاً دلایل مختلفی باعث پاره شدن لنت‌ های ترمز این خودرو می‌ شوند. برخی از این موارد عبارتند از: میانگین مسافت طی شده روزانه، سبک رانندگی، وزن و نوع مواد اولیه‌ ای که در ساخت لاستیک از آن استفاده می‌ شود. همان‌ طور که می‌ دانید لنت یکی از لوازم یدکی برلیانس بوده که با وجود مشکلاتی نظیر پارگی و ساییدگی نیاز به تعویض خواهد داشت. در ادامه همراه ما باشید تا با شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت های عقب برلیانس آشنا شوید.

شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت های عقب برلیانس
شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت های عقب برلیانس

سرعت دشمن لنت ترمز

 سرعت زیاد و ترمز ناگهانی اصلی‌ ترین علت سایش زودرس لنت ترمز است و تا حد بسیار زیادی می‌ تواند عمر آن را کم کند. با توجه به این‌ که لنت های ترمز به وسیله تبدیل انرژی به گرما کار می‌ کنند؛ بنابراین هر چقدر که انرژی بیشتری برای اتلاف صرف شود، فرسودگی خیلی سریع‌ تر رخ می‌ دهد. اگر سعی کنید در رانندگی فقط کمی سرعت را کاهش دهید، به‌ طور چشمگیری از فرسودگی لنت‌ ها جلوگیری خواهید کرد.

پدال های خود را “دوپا” نکنید

 سعی کنید عادت بد این‌ که با پای راست گاز را نگه دارید و با پای چپ روی پدال ترمز ضربه بزنید را به کل فراموش کنید. زیرا این کار باعث می‌ شود که به ترمزهای شما فشار آورده شود و در واقع هیچ کاری برای متوقف شدن خودرو صورت نگیرد و فقط سایش زودرس ایجاد شود.

 جلوگیری از ترمزهای شدید

 ترمز شدید می‌ تواند لنت‌ های خودرو را به‌ شدت دچار آسیب کند. وقتی با سرعت بالا رانندگی می‌ کنید و نیاز به توقف ناگهانی است ترمز شدیدی زده می‌ شود و اصطکاک زیادی برای کاهش سرعت خودرو اعمال خواهد شد. سعی کنید همیشه محدودیت سرعت را در رانندگی رعایت کنید، قطعاً فشار کمتری روی لنت های ترمز وارد می‌ شود و لنت‌ های عقب برلیانس دیرتر فرسوده خواهند شد. همچنین رانندگی با سرعت مناسب در کاهش مصرف سوخت خودروی برلیانس نیز نقش دارد.

 ماشین خود را سبک نگه دارید

 از گذاشتن اجسام سنگین در خودرو جداً خودداری کنید. اگر می‌ خواهید وسایل زیادی را با خودروی خود جابجا کنید باید بدانید که این وزن منجر به بار جنبشی زیاد خواهد شد که در هنگام توقف لنت‌ های ترمز فشار بسیار زیادی وارد می‌رشود. پس برای افزایش عمر و همچنین کاهش مصرف سوخت خودرو وسایل سنگین را داخل خودروی خود قرار ندهید و همچنین ابزار و وسایل غیرضروری را به مدت طولانی جابجا نکنید.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب خودروي برلیانس سري 300

 شستشوی لنت های ترمز خودرو

 به‌ طور کلی باید هر دو ماه یکبار ترمزهای خودرو شستشو داده شوند به‌ خصوص اگر خودرو قدیمی‌ تر باشد. به‌ طور کلی گرد و خاک و رطوبت توسط روغن ترمز به‌ صورت طبیعی جذب می‌ شوند. در زمان ترمز اضطراری این گرد و غبار می‌ توانند اثر ترمز را کاهش داده و خوردگی داخلی افزایش دهند و در واقع طول عمر مفید لنت‌ های ترمز را از بین ببرند.

شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت های عقب برلیانس
لنت برلیانس

 از کجا بفهمیم لنت نیاز به تعویض دارد؟

 وقتی شما در وسیله نقلیه خود ترمز بگیرید کمی ساییدگی روی لنت‌ ها یا کفشک ها ایجاد می‌ شود که با گذشت زمان این لنت‌ ها و کفشک‌ ها نازک‌ تر خواهند شد. اگر به‌ موقع لنت‌ ها یا کفشک‌ ها را تعویض نکنید قطعاً به‌ طور کامل از بین خواهند رفت و قطعات فولادی آن‌ ها نیز دیده می‌ شوند. این قطعات فولادی می‌ توانند با دیسک تماس پیدا کنند و در فاصله ترمز بیش‌ از حد طولانی به دیسک‌ ها آسیب می‌ رساند. هر چه کیفیت لنت مورد استفاده در خودروی برلیانس بیشتر باشد دوام آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین در هنگام خرید حتماً به اورجینال بودن و کیفیت بسیار بالای محصول دقت داشته باشید تا مدت زمان طولانی‌ تری بتوانید از آن استفاده کنید. برخی موارد که به شما کمک می‌ کنند تا بدانید چه موقع لازم است لنت ترمز عقب را عوض کنید را در زیر ذکر می‌ کنیم:

  •  سر و صدا کردن لنت ها در هنگام ترمز
  •  بررسی ضخامت لنت
  •  صدای اصطکاک زیاد
  •  چراغ های نشانگر

 در آخر

 ما سعی کردیم در مطالب فوق شیوه مراقبت و افزایش عمر لنت‌ عقب برلیانس را بررسی کنیم. شما می‌ توانید لنت خودرو برلیانس را به‌ صورت آنلاین از طریق سایت آسا یدک خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now