نکات تعویض لنت ترمز خودروی چانگان

نکات تعویض لنت ترمز خودروی چانگان

 نشانه‌ های متعددی وجود دارند که زمان تعویض لنت ترمز خودروی چانگان را برای شما مشخص می‌ کند. در این مقاله ما قصد داریم مطالبی که لازم است برای آگاهی از زمان تعویض لنت ترمز خودرو چانگان بدانید را بررسی کنیم تا در این مورد اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

 لنت ترمز چیست و چگونه کار می‌ کند؟

 پیش‌ از هر چیزی لازم است با لنت ترمز و عملکرد آن در هر خودرو آشنا شوید که در این بخش به این مسئله می‌ پردازیم. همان‌ طور که خودرو برای حرکت نیاز به نیروی محرکه دارد، بنابراین برای ایست نیز به نیروی بازدارنده احتیاج خواهد داشت که این نیرو توسط سیستم ترمز تأمین می‌ شود. دیسک در سیستم ترمز یک خودرو از جمله چانگان نقش بسیار مهمی ایفا می‌ کند و لنت بخشی از دیسک‌ ها را درگیر کرده تا اصطکاک ایجاد شود و خودرو از حرکت بایستد. بنابراین لنت ترمز وظیفه ایجاد این اصطکاک را برعهده دارد.

 همیشه باید از سلامت این قطعه در خودرو اطمینان داشته باشید زیرا همیشه عملکرد لنت ترمز با دیسک‌ ها و ایجاد اصطکاک سر و کار دارد و این درگیری باعث ایجاد استهلاک در این قطعه می‌ شود و با گذر زمان فرسوده خواهد شد و هر چقدر که دچار فرسودگی گردد از خاصیت آن برای ایجاد اصطکاک کاسته می‌ شود و ممکن است عملیات متوقف شدن خودرو با مشکل مواجه شود. بنابراین برای جلوگیری از خطرات فراوانی که به‌ همراه دارد، باید همیشه از زمان تعویض لنت ترمز آگاهی داشته باشید تا بتوانید به‌ موقع اقدام کنید.

نکات تعویض لنت ترمز خودروی چانگان
لنت ترمز خودروی چانگان

 زمان مناسب برای تعویض لنت ترمز عقب چانگان

 از جمله عواملی که می‌ تواند شما را از پایان عمر لنت ترمز آگاه کنند می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سوت کشیدن‌ های مکرر در هنگام گرفتن ترمز
  •  افت توان ترمز گیری که با لرزش محسوس همراه باشد.
  •  پایین آمدن سطح روغن ترمز در مخزن زمانی‌ که هیچگونه نشتی وجود نداشته باشد.
  •  ترمز دستی بیش‌ از حد نرمال بالا باشد.
  •  برای گرفتن ترمز نیاز به فشار مضاعف باشد.
  •  مسافت و زمان توقف پس‌ از گرفتن ترمز به‌ طور چشمگیری افزایش یابد.

 توجه داشته باشید که اگر لنت ترمز عقب نیاز به تعویض داشته باشد، شما لرزش با صدای اضافی از چرخ‌ های عقب را به طور کامل حس خواهید کرد؛ بنابراین ما توصیه می‌ کنیم پیش از ظاهر شدن بسیاری از این علائم باید با بازدید لنت ها زمان مناسب تعویض را تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید  برای خودروی برلیانس چه لنت ترمزی بخریم؟

 نکات نصب لنت ترمز چانگان

 در هنگام نصب لنت ترمز باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا در آینده با مشکلات مختلف مواجه نشوید که در ادامه برخی از آن‌ ها را ذکر خواهیم کرد:

  •  در دفترچه خودروی چانگان دستورالعمل نصب لنت‌ ها به‌ صورت دقیق درج شده‌ است که می‌ توانید از آن برای نصب استفاده کنید و اگر فکر می‌ کنید ممکن است با مشکل مواجه شوید، حتماً این کار را به یک مکانیک حرفه‌ ای واگذار کنید.
  •  با توجه به شرایط رانندگی خود باید لنت ترمز مناسب تهیه کنید.
  •  در یک زمان برای تعویض کامل لنت‌ ها اقدام نمایید؛ یعنی لنت های چپ و راست خودرو را به‌ صورت همزمان تعویض کنید.
  •  پیش‌ از استفاده از لنت‌ های جدید هر گونه آلودگی روغنی، گرد و غبار و مواد خارجی دیگر را پاک نمایید.
  •  در حین عملکرد کالیپر دوباره شرایط نرمال بودن اجزای مختلف را بررسی کنید.
  •  دیسک چرخ را مورد بررسی قرار دهید و اگر با خش، ترک و هر گونه تغییر شکل مواجه شدید، برای ایمنی بیشتر لازم است دیسک چرخ خودروی خود را تعویض نمایید.
  •  بعد از آن‌ که لنت ترمز را مطابق با اصول مربوطه نصب کردید، باید به‌ صورت پی‌ در پی پدال ترمز را فشار دهید تا پیستون به موقعیت نرمال برگردد و نسبت‌ به انسجام و استحکام کافی آن مطمئن شوید.
    نکات تعویض لنت ترمز خودروی چانگان
    تعویض لنت ترمز خودروی چانگان

 آب بندی لنت ترمز

 برای قرارگیری درست ترمز روی دیسک چرخ بهتر است حدوداً چند کیلومتر را با خودرو طی نمایید تا لنت ترمز بتواند راحت‌ تر با دیسک چرخ منطبق شود. لازم به ذکر است که در این مسافت ممکن است صداهای ناهنجار یا سوت از ترمز شنیده شود ولی پس‌ از طی مسافت صدا کاهش می‌ یابد و کاملاً قطع می‌ شود.

 در آخر

 ما سعی کردیم در مطالب فوق نکات تعویض لنت ترمز خودروی چانگان را بررسی نماییم تا با اهمیت این قطعه‌ مصرفی آشنا شوید. تمامی لوازم یدکی چانگان در سایت آسایدک موجود می‌ باشند و شما می‌ توانید به‌ صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن قطعات با کیفیت را با قیمت مناسب از این سایت تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now