چند روش افزایش عمر خودروهای آریو

چند روش افزایش عمر خودروهای آریو

همان‌ طور که احتمالاً می‌ دانید خودروهای آریو نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات و کالاهای دیگر برای افزایش عمر خود نیاز به یک سری اقدامات لازم دارند. ما در ادامه این مطالب قصد داریم چند روش افزایش عمر خودروهای آریو را معرفی کنیم تا شما دارندگان خودروهای آریو به‌ راحتی بتوانید عمر خودروهای خود را افزایش دهید و تا حد امکان از هزینه‌ های اضافی صرفه‌ جویی نمایید.

پس اگر فکر می‌ کنید که این مطالب می‌ تواند برای شما مفید باشد حتما در ادامه همراه ما باشید.

نحوه مراقبت و افزایش عمر لنت آریو

لنت های ترمز خودرو آریو نسبت به عادت رانندگی و عوامل گوناگونی به صورت معمول در حدود 60 تا 150 هزار کیلومتر کارایی مفید دارند. پارگی و یا حتی ساییدگی لنت های ترمز خودرو آریو می تواند به عوامل گوناگونی وابسته باشد. عواملی نظیر: میانگین مسافت طی شده روزانه، به طور کلی وزن اتومبیل، سبک رانندگی و حتی نوع متریال اولیه استفاده شده در تولید  لاستیک. به خاطر وجود هزینه بالا تعویض لنت، جهت صرفه جویی در هزینه و زمان می توان با رعایت موارد ذکر شده طول عمر لنت ها را افزایش داد. مهمترین مورد در تعویض لنت، استفاده از لنت آریو جلو و عقب اورجینال با خرید از نمایندگی های معتبر است.

سرعت زیاد دشمن لنت ترمز

علت اصلی سایش زودرس لنت ترمز، سرعت زیاد و ترمز ناگهانی است. لنت های ترمز با تبدیل انرژی به گرما عمل می کنند پس می توان این طور نتیجه گرفت که هر چه انرژی بیشتری جهت اتلاف صرف شود، سریع تر فرسوده خواهند شد، اگر تنها کمی سرعت خود را کاهش دهید؛ مانع از فرسودگی لنت ها خواهید شد.

پدال های خود را دوپا نکنید!

اگر شخصی عادت داشته باشد که با پای چپ خود روی پدال ترمز خود ضربه بزند در صورتی که پای راست خود را روی پدال گاز نگه داشته است، این یک عادت بسیار بد می باشد. این عمل باعث فشار آوردن به ترمزها می شوند که در واقع هیچ عمل مفیدی جهت متوقف کردن خودرو انجام نمی دهند و حتی موجب سایش زودرس خواهند شد.

جلوگیری از ترمزهای شدید

توجه داشته باشید که ترمز شدید به هیچ عنوان برای لنت های خودرو شما مناسب نخواهد بود. زمان رانندگی با سرعت بالا و ترمز شدید برای کاستن از سرعت خودرو، زمان رسیدن به یک محل توقف، اصطکاک زیادی باید جهت کاهش سرعت اتومبیل توسط لنت ها اعمال شود.

اگر سعی داشته باشید که مطابق محدودیت سرعت رانندگی کنید، فشار کمتری به لنت های ترمز وارد خواهد شد و در نتیجه لنت های آریو جلو و عقب دیرتر فرسوده می شوند. در ضمن با یاد داشته باشید که رانندگی با سرعت مطمئنه موجب کاهش مصرف سوخت خودروی شما نیز می شود.

چند روش افزایش عمر خودروهای آریو
چند روش افزایش عمر خودروهای آریو

روش های کاهش استهلاک خودرو

به برق خودرو فشار نیاورید!

یکی از مشکلات بزرگ ما در بهره مندی از سیستم برق‌ رسانی خودرو این است که با اضافه کردن سیستم‌ های صوتی بزرگ که به جریان برق‌ رسانی فشار وارد می کنند و موجب می‌ شوند که قدرت برق خودرو کاهش پیدا کند.

جریان کشیدن بیش از اندازه از سیستم برق‌ رسانی اتومبیل باعث به وجود آمدن خرابی دینام و باطری خودرو می‌ شود که این مورد به استهلاک سیستم سیم‌ کشی خودرو می رسد.

بیشتر بخوانید  بررسی کیفیت لوازم یدکی آریو

بررسی لاستیک های آریو

یکی از موارد حائز اهمیت در خودرو آریو، لاستیک‌ هایش است. اگر به لاستیک‌ های خودرو برسید و از آن ها مراقبت کنید، در یکی از اساسی‌ ترین خرج‌ های خودرو صرفه جویی کرده اید. مسئله ای که باید بدانید این است که در حال حاضر، قیمت لاستیک خودرو از هر نوع و برندی، به شدت افزایش یافته است و لصلا به صرفه نیست که هر چند وقت‌ یکبار، لاستیک خودرو را تعویض کرد.

برای افزایش عمر لاستیک خودرو توصیه می شود هر شش ماه یکبار، لاستیک‌ ها را عقب جلو کنیم و جایشان را با یکدیگر تعویض کنیم.

از سوخت مناسب استفاده کنید!

یک توصیه دیگر برای افزایش عمر خودرو آریو استفاده از سوخت مناسب و با کیفیت است. این نکته در بقیه خودروهای دیگر نیز مطرح است و اصلا فرقی ندارد که از چه خودرویی استفاده می‌ کنید، فقط باید بدانید که به هیچ عنوان از سوخت غیرمطمئن استفاده نکنید. همیشه از مراکز معتبر و قانونی که جایگاه های سوخت رسمی در کشور محسوب می شوند نسبت به تامین سوخت مورد نیاز خودرو خود اقدام نمایید.

توصیه می شود حداقل به صورت دوره‌ ای برای مثال ماهی یکبار به صورت کامل باک خودروی خود را با بنزین سوپر پر نمایید و اجازه دهید که خودرو با اکتان بالای این بنزین، کیفیت خود را بازیابی نماید.

چند روش افزایش عمر خودروهای آریو
لوازم یدکی خودرو آریو

نکات مهم در افزایش عمر مفید خودرو

  • اگر بخواهیم به طور خلاصه نکاتی را که باعث کاهش استهلاک خودرو در زمینه نگهداری آن می شوند را بیان کنیم، به صورت کلی می توان به نکات زیر اشاره کرد:
  • به موقع سرویس روغن موتور، روغن هیدرولیک، روغن گیربکس و روغن ترمز را انجام دهید و از انواع با کیفیت آن ها و متناسب با نوع خودروی خود استفاده کنید.
  • به موقع فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر بنزین خودرو را تعویض کنید و از انواع با کیفیت آن ها و متناسب با نوع خودروی خود استفاده کنید.
  • به فشار باد لاستیک های خودرو توجه کرده و باد آن ها را تنظیم نگه دارید زیرا همین کار باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک خودرو می شود.
  • توجه کنید که چرخ ها بالانس باشند و فرمان تنظیم باشد که در صورت عدم تنظیم موجب فشار به جلوبندی و همچنین سایش لاستیک می شود.
  • از سوخت مناسب و فاقد آلودگی استفاده کنید.
  • از قطعات یدکی با کیفیت و نمونه اصلی استفاده کنید.
  • به طور مرتب روغن کاری و گریس کاری بخش هایی از خودرو که نیاز به این کار دارند مانند قطعات سیستم تعلیق، جلوبندی، چرخ ها و فرمان را انجام دهید.
  • به سر و صدای غیر عادی خودرو توجه داشته باشید و در صورت مواجه شدن با آنان عیب یابی سریع انجام شود. به صورت دوره ای دیاگ و عیب یابی خودرو حتی در صورتی که خطایی را مشاهده نکرده اید انجام شود.
  • از رینگ و لاستیک متناسب با خودرو استفاده کنید تا موجب خرابی جلوبندی نشوند.

در آخر

ما سعی کردیم چند روش افزایش عمر خودروهای آریو در این مقاله بررسی کنیم. چنان چه دارنده خودروهای آریو هستید و برای خرید لوازم یدکی خودرو آریو نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر دارید، می توانید با کارشناسان آسا یدک در ارتباط باشید تا شما را برای یک خرید مطمئن یاری دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now