بررسی و مقایسه دو خودرو برلیانس H330 و H320

بررسی و مقایسه دو خودرو برلیانس H330 و H320

اخیراً در خیابان‌ ها خودروهایی را می بینیم که توسط یک کمپانی چینی با همکاری BMW طراحی‌ شده و در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده‌ است. این خودرو برلیانس نام دارد که اخیراً فروش بسیار زیادی در بازار ایران دارد. توسط پارس‌ خودرو ۲ مدل از خودروهای برلیانس H330 سدان و هاچ‌ بک H320 در کنار انواع متنوع کلاس‌ های خودرو برلیانس ارائه می‌ شود. این دو خودرو به‌ خوبی توانسته‌ اند جای خود را در میان خودروهای ایرانی باز کنند. با توجه به این‌ که خودروهای چینی نسبت‌ به خودروهای ایرانی دارای قطعات با کیفیت پایین‌ تری هستند اما به‌ خوبی امکانات رفاهی و ایمنی در آن‌ ها رعایت شده و دارای قیمت مناسبی هستند. به‌ همین خاطر توانسته‌ اند در بازار ایران محبوب شوند. اگر شما نیز قصد دارید دو خودرو برلیانس H330 و H320 را خریداری کنید پیشنهاد می‌ کنیم این مقاله را اصلا از دست ندهید و در ادامه همراه ما باشید‌.

بررسی و مقایسه دو خودرو برلیانس H330 و H320
دو خودرو برلیانس H330 و H320

مقایسه مشخصات فنی برلیانس H320 و H330

از نظر ویژگی های فنی پیشرانه برلیانس H330 و H320 با قدرت 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حجم موتور یک و نیم لیتر بوده و گشتاوری حداکثر 138 نیوتن-متر در 3700 دور در دقیقه تولید می نمایند.

این دو خودرو مجهز به 4 سیلندر خطی هستند و عملیات خروج دود و ترکیب سوخت و هوا در مجموع با 16 سوپاپ انجام می شود.

لازم به ذکر است که خودرو برلیانس کلاس H330 در بخش جلویی مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون و از سیستم نیمه مستقل با فنر پیچشی در بخش عقب برخوردار است. مقدار مصرف سوخت این خودرو برلیانس برای 100 کیلومتر مسافت چیزی معادل 6.7 لیتر می باشد.

ایمنی برلیانس H320 و H330

خودروهای برلیانس H330 و H320 اتوماتیک مجهز به ترمزهای جلو و عقب دیسکی نی باشند که از سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD و ترمز ضد قفل ABS بهره مند است. در صورتی که در مدل جعبه دنده دستی، ترمز عقب از نوع کاسه‌ای می باشد که قطعا عملکرد ضعیف‌ تری نسبت به دیسکی خواهد داشت. در نتیجه کسانی که به خودروهای برلیانس علاقه دارند بهتر است مدل های اتوماتیک آن ها را خریداری کنند زیرا ایمنی و قدرت ترمزگیری خودرو بهتر خواهد بود.

همچنین برلیانس H320 و H330 به دو کیسه هوا جلو برای راننده و سرنشین جلو هستند که البته با توجه به قیمت این خودروها و سایر امکانات به کار برده شده بهتر بود ۴ کیسه هوا تعبیه شود.

مقایسه قیمت برلیانس H320 و H330

همان طور که می دانید قطعات خودروهای برلیانس H330 و H320 وارداتی هستند و به صورت CKD و مونتاژ آن توسط پارس خودرو، در نتیجه قیمت این مدل خودروها با توجه به نوسانات ارز متغیر خواهد بود. همان طور که گفته شد این دو خودرو شباهت زیادی به یکدیگر دارند در نتیجه حدود قیمت برابری هم خواهند داشت اما برلیانس سدان H330 کمی گرانتر از برلیانس هاچ بک H320 است و مدل های دستی نیز قیمت کمتری نسبت مدل های اوتوماتیک دارند.

بیشتر بخوانید  نکاتی که به هنگام خرید خودروی چانگان باید به آن دقت کرد

مقایسه طراحی ظاهری و کابین برلیانس H320 و H330

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد یک شرکت چینی با همکاری بی‌ ام‌ و توانستند خودروهای برلیانس را طراحی و وارد بازار کنند. از نظر شکل ظاهری نیز این خودرو شباهت بسیار زیادی به خودروهای بی‌ ام‌ و دارد و توجه داشته باشید که برلیانس در H320 و H330 از طراحی ویژه خود بهره برده‌ است. در ظاهر جلو پنجره برلیانس به به شکل T و به صورت دو قلو طراحی شده است. جلوی این خودرو حالت باد کرده دارد و بر روی پایین سپر آن مه شکن های دایره ای شکل قرار گرفته است.

در ظاهر جانبی این خودرو خط شانه وجود دارد که از گلگیر جلو تا چراغ عقب امتداد دارد و حتی از درب باک و بالای دستگیره های خودرو عبور می کند. در این خودرو رینگ‌ های آلومینیومی و تایرهای کوچک با عرض 195 میلی‌ متر به کار برده شدند به شدت ساده و شیک هستند. از نظر ظاهری جلوی این خودرو جذابیت بیشتری نسبت به عقت آن دارد زیرا عقب خودرو فقط یک خط افقی پلاستیکی با درج لوگو است. چراغ هایی که برای عقب خودرو نصب شده اند تقریبا بزرگ هستند و همچنین چراغ خطر سوم و چراغ های دنده عقب به بخش پایینی سپر عقب منتقل شده اند که باعث جذابیت بیشتر خودرو شده اند.

اولین چیزی که هنگام نشستن داخل خودروهای برلیانس H320 و H330 نظر اشخاص را به خود جلب می‌ کند، نشان‌ دهنده کیلومتر آن است که شباهت زیادی به مزدا 3 دارد. با این که کیفیت ساخت قطعات در فضای کابین و ارگونومی بسیار پایین است ولی از نظر ظاهری قابل قبول است.

جالب است بدانید که تنها تفاوت خودروهای برلیانس H320 و H330 در کلاس آن ها است. زیرا برلیانس H320 در کلاس هاچ بک قرار دارد و کوچکتر از سدان H330 می باشد. تقریبا هر دو مدل خودرو برلیانس H320 و H330 از نظر شکل و نمای ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند و همان طور که گفته شد فقط در کلاس و ساختار با هم متفاوت هستند.

بررسی و مقایسه دو خودرو برلیانس H330 و H320
تفاوت ظاهری دو خودرو برلیانس H330 و H320

در آخر

ما سعی کردیم در این مقاله به بررسی و مقایسه دو خودرو H330 و H320 بپردازیم. چنان چه قصد خرید لوازم یدکی برلیانس را دارید می توانید از طریق سایت آسا یدک اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now