تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس

تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس

 احتمالاً نام شرکت برلیاس تا به حال زیاد به گوشتان خورده است. ما در این مطالب قصد داریم در مورد تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس صحبت کنیم. همان‌ طور که می‌ دانید شرکت برلیانس یک شرکت تولید کننده‌ خودروی چینی بوده که در شهر شنیانگ واقع شده‌ است. این شرکت عملیات مونتاژ خودروهای بی ام و، پورشه، میتسوبیشی موتورز، تویوتا پورشه، پینفارینان و ایتال دیزاین را انجام می‌ دهد. گروه خودروسازی برلیاس در سال ۲۰۱۰ با شرکت‌ های تابع همراه شد و ظرفیت تولید بیش‌ از ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه را در سال بدست آورد.

 شرکت‌ های تابع

 شاید بپرسید شرکت تابع یعنی چی؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم در حالی‌ که این شرکت موتورهای گازوئیلی و اجزای دیگر مربوط به این خودروها را تولید خواهد کرد، اما ساخت خودروها به‌ صورت غیر مستقیم توسط شرکت‌ های تابع همچون برلیانس بی‌ ام‌ و و برلیانس شنیانگ انجام می‌ شود.

تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس
برند خودروسازی برلیانس

 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برلیانس و بی‌ ام‌ و

 دو شرکت خودروسازی برلیانس و بی‌ ام‌ و در سال ۲۰۰۳ به توافق رسیده‌ اند که یکسری محصولات مشخص شده از برند لوکس خودروسازی آلمانی را در چین به تولید برسانند. به‌ همین خاطر در سال ۲۰۱۰ سرمایه‌ گذاری مشترک به تولید بی‌ ام‌ و سری ۳ و سری ۵ منجر گردید و همچنین برای تولید بی‌ ام‌ و و ایکس وان نیز برنامه‌ هایی برای سال ۲۰۱۲ اجرا شد.

 شرکت برلیانس و تویوتا

 از سال ۱۹۹۰ شرکت برلیانس میکروواگن را با بهره گیرس از تکنولوژی تویوتا تولید نموده است. همکاری این دو شرکت تحت عنوان مجوز قرارداد و اتحاد بین طرفین اعلام شده‌ است.

 شرکت برلیانس و سایپا

 شرکت برلیانس در سال ۲۰۱۵ همکاری خود با شرکت سایپا و همچنین تولید مشترک را آغاز کرده‌ است و مدل‌ های اچ ۳۰۰ و اچ ۲۰۰ را تحت برند سایپا وارد بازار کرده‌ است. تمامی خودروهایی که توسط سایپا و پارس خودرو در ایران وجود دارند همگی خودروهای سواری برلیانس مونتاژ شده هستند. یکی از محبوب‌ ترین محصولات شرکت خودروسازی برلیانس سری اچ ۳۰۰ است که طراحی آن‌ ها به‌ شدت شبیه خودروهای بی‌ ام‌ و می باشد ولی در حال حاضر این شرکت دیگر در ایران فعالیت ندارد.

 تاریخچه

 شرکت برلیانس در سال ۲۰۰۹ هشتمین شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در چین به شمار می‌ رفت. شرکت برلیاس در آن سال چیزی حدود ۱۵۰ هزار خودروی سواری و ۸۰ هزار مینی‌ بوس به فروش رسانده است. در سال ۲۰۱۰ نیز جزو ۱۰ تا از بهترین تولید کننده‌ های خودرو در چین قرار گرفته که توانسته است رتبه نهم را با فروش نیم‌ میلیون دستگاه خودرو به خودش اختصاص دهد. این شرکت ۵۲۳۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۱ تولید کرده و توانسته است به‌ همین واسطه در میان تولید کنندگان وسیله نقلیه در چین رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است که تا پیش‌ از سال ۲۰۰۱ نشانه خودروهای برلیانس را در تولیدات شنیانگ می‌ توان یافت که ۱۰ سال پس‌ از آن ماشین‌ های جین بی را تولید و عرضه کرده‌ است. جالب است بدانید که با رونمایی از اولین مینی‌ بوس‌ های برند جین بی تکنولوژی تویوتا را به رخ کشیده است. اما در سال ۲۰۰۲ این شرکت توانست برای تولید خودروهای برلیانس یک خط تولید جداگانه اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید  تشخیص قطعات آریو اصلی از تقلبی
تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس
خودرو برليانس

 لوازم یدکی خودرو برلیانس

 در طی این زمان خودروهای برلیانس نیز وارد کشورمان شده و با استقبال بسیاری از هموطنان رو به‌ رو شدند. امروزه با توجه به تقاضای بسیار زیاد لوازم یدکی برلیانس مواجه هستیم. در خرید این لوازم یدکی باید نهایت دقت خود را بکار ببرید تا بتوانید یک قطعه با کیفیت برای خودروی خود خریداری کنید؛ زیرا کیفیت قطعات به‌ صورت مستقیم در عملکرد سایر قطعات خودرو برلیانس تأثیر خواهند داشت.

 در آخر

 ما سعی کردیم در اين مقاله تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس را ارائه نماييم. همان‌ طور که در بخش‌ های فوق ذکر شد، این شرکت چینی توانسته است خودروهای بسیار باکیفیتی را عرضه نماید که با استقبال زیادی هم رو به رو شده‌ است. اگر برای خودروی برلیانس است نیاز به تهیه لوازم یدکی دارید، می‌ توانید به سایت آسا یدک مراجعه کنید و قطعه‌ مورد نیاز خودرو را سفارش دهید. تمامی قطعات عرضه شده در سایت آسا یدک از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند و تا سالیان طولانی می‌ توانند عملکرد خودروی شما را تضمین نمایند بنابراین خیال راحت و اطمینان کامل می توانید ثبت سفارش کنید.

 

بيشتر بخوانيد:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now