مقایسه خودروی برلیانس و چانگان

مقایسه خودروی برلیانس و چانگان

 در ابتدای سال ۱۳۹۵ گروه خودروسازی سایپا برای ایجاد تنوع در بخش محصولات خود خودروی چانگان مدل CS35 مونتاژ و معرفی کردند. با توجه به ابعاد و ویژگی‌ های ظاهری این خودرو در دسته هاچ بک کلاس c قدبلند جای می‌ گیرد. از جمله مزایای خودرو چانگان می‌ توان به طراحی ظاهری آن در بخش‌ های مختلف اشاره کرد که می‌ توانید زوایا و خطوط به‌ کار رفته، طراحی چراغ‌ های جلو و عقب و برجستگی‌ های روی بدنه را مشاهده نمایید که همگی در خاص کردن این خودرو نقش دارند. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه‌ بر آشنایی با مشخصات ظاهری و فنی خودروی چانگان، تفاوت آن با خودرو برلیانس را نیز بشناسید.

 بررسی مشخصات ظاهری و فنی خودروی چانگان

 ابتدا لازم است به بررسی مشخصات ظاهری و فنی خودروی چانگان بپردازیم خودروی چانگان مدل CS35 در سال ۲۰۱۳ برای اولین‌ بار معرفی و در بازار عرضه شد. این خودرو چینی توانست جایگاه نهم را در رتبه فروش به خود اختصاص دهد. در منابع مختلف ذکر شده‌ است که از سال ۱۳۹۴ شرکت سایپا به‌ عنوان شریک تجاری چانگان در ایران خودروی معرفی کرد. این خودرو در اوایل توسط شرکت سایپا به‌ صورت وارداتی عرضه می‌ شد اما پس‌ از مدتی این شرکت وظیفه مونتاژ آن را نیز برعهده گرفت. در خودروی چانگان دو نمونه مشاهده می‌ کنید که به‌ صورت گیربکس‌ های دستی و اتومات هستند.

 از نظر طراحی و فنی محصولات چانگان ارتباط زیادی با محصولات وجود دارد. چانگان علاوه‌ بر شانگهای، در تورین ایتالیا و میشیگان ایالات‌ متحده آمریکا نیز ۲ دفتر طراحی تأسیس نمود و بازارهای صادراتی در سال ۱۳۹۴ همکاری چانگان با شرکت سایپا آغاز شد. لازم به ذکر است که شرکت سایپا خودروهای دیگری مثل زوتی، برلیانس و غیره را نیز در دست داشت و با وجود این ۳ برند چینی بخش بسیار زیادی از خودروهای متوسط ایران را عرضه می‌ کند. شرکت پارس خودرو محصولات برلیانس را به‌ صورت تولید انبوه برعهده داشت. از بین موارد ذکر شده خودروهای برلیانس که توسط شرکت سایپا عرضه می‌ شد نسبت‌ به سایر خودروها تقاضای بیشتری داشت به‌ همین خاطر با تیراژ بالا و تبلیغات فراوان تولید و عرضه شده است.

 در سال ۱۳۹۵ نیز مدل کراس اوور CS۳۵ خودروی چانگان توسط سایپای کاشان تولید شد با استقبال بسیار خوبی در بازار مواجه گردید اما با وجود تعلل سایپا نسبت‌ به افزایش تنوع محصولات چانگان دیگر خودروهای این برند در ایران توسعه داده نشد. البته سایپا مدل‌ های دیگری از خودروهای چانگان را در نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشت که هیچ کدام از آن‌ ها به کارخانه کاشان وارد نشدند و در واقع تنها مدل چانگان که در ایران دیده شد، مدل CS۳۵ است. در نتیجه اگر بخواهیم مقایسه‌ ای بین خودروی برلیانس و چانگان داشته باشیم، می‌ توانیم بگوییم برلیانس بازار فروش و تقاضای بسیار بهتر و بیشتری در مقایسه با خودروهای چانگان داشت.

مقایسه خودروی برلیانس و چانگان
مقایسه خودروی برلیانس و چانگان

 طراحی خارجی چانگان CS۳۵

 خودروی چانگان CS35 یک کراس اوور جمع‌ و جور است که در واقع می‌ توان آن را در کلاس مینی کراس اوورها جای داد. چانگان بجز مدل CS35 خودروهای دیگری را نیز روانه بازار کرده‌ است که رقیبان سرسختی دارد. در طراحی CS35 طوری عمل شده‌ است که خودرو را بزرگ‌ تر از آن‌ چه هست نمایش می‌ دهد درست مثل پژو ۲۰۰۸.

بیشتر بخوانید  نقد و بررسی مزایا و معایب خودروی چانگان

 از نظر ظاهری چراغ‌ های جلوی خودروی چانگان CS35 با یک انحنای زیاد به سمت گلگیرها کشیده شده‌ است و طراحی چینی خودرو را می‌ توان از بزرگ بودن چراغ‌ ها نسبت‌ به ابعاد بدنه شناخت. جلو پنجره در این خودرو با دو خط کرومی مشخص شده‌ است که با ابعاد چراغ‌ ها هماهنگی دارد. در سرتاسر بدنه یک فلاپی مشکی رنگ دیده می‌ شود و در قسمت جلو، سپر جلو به‌ صورت نقره‌ ای رنگ است. بالای پروژکتورهای جلو یک ابروی نقره‌ ای متناسب با تزیینات بدنه خودرو وجود دارد. البته در مدل‌ های مونتاژی در قسمت سپر جلو یک جفت چراغ روشنایی روز هم اضافه شده‌ است. در نمای ظاهری بدنه خودروی چانگان شما می‌ توان خطوط روی درب حجم پردازی گلگیرها را مشاهده نمایید که همه آن‌ ها باعث زیباتر شدن این خودرو می‌ شود.

 مشخصات فنی چانگان CS۳۵

 همان‌ طور که در منابع مختلف ذکر شده‌ است خودروسازی چانگان توانسته است فناوری جدیدی به نام BlueCore توسعه دهد که با قوای محرکه خودرو ارتباط دارد. در واقع این فناوری کمک می‌ کند تا بدون لطمه به عملکرد کلی پیشرانه میزان مصرف سوخت کاهش یابد و از انتشار گازهای آلاینده کاسته شود. شرکت سایپا خودروی چانگان را با پیشرانه ۱٫۶ لیتر تولید کرد. این نوع پیشرانه از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ تشکیل می‌ شود که می‌ تواند حداکثر توان ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶ هزار دور بر دقیقه را تولید نماید. پیشرانه این خودرو می‌ تواند گشتاور پیشینه‌ ای معادل ۱۶۰ نیوتن متر در دور موتور ۴ هزار دور بر دقیقه تولید نماید. توسط سیستم زمان‌ بندی متغیر سوپاپ‌ ها عملکرد سوپاپ تنظیم خواهد شد.

 مقایسه خودرو برلیانس و چانگان

 برای مقایسه راحت‌ تر دو خودرو برلیانس و چانگان در این بخش لازم است مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم تا شما راحت‌ تر بتوانید تفاوت این دو خودرو را بدانید.

 مزایا چانگان CS۳۵

  •  امنیت بالا
  •  امکانات رفاهی متنوع
  •  گیربکس کارآمد
  •  طراحی خاص و زیبا
  •  مصرف بهینه سوخت

 معایب چانگان CS۳۵

  •  پیشرانه ضعیف
  •  فضای کم بار
  •  خدمات پس از فروش ضعیف
  •  متریال کیفیت پایین
  •  بازار دست‌ دوم ضعیف

 مزایای برلیانس

  •  بازار دست دوم خوب
  •  طراحی زیبا
  •  امکانات و آپشن های متنوع رفاهی
  •  تنوع زیاد در بازار ایران

 معایب برلیانس

  •  متریال بی کیفیت
  •  لوازم یدکی گران قیمت
    مقایسه خودروی برلیانس و چانگان
    خودروی برلیانس

 در آخر

 ما سعی کردیم در مطالب فوق ضمن بررسی مشخصات ظاهری و فنی خودروی چانگان، مقایسه بین این خودرو با خودرو برلیانس نیز انجام دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات جامع‌ تری برای خرید اقدام نمایید. لازم به ذکر است که می‌ توانید لوازم یدکی خودروی چانگان و برلیانس را به‌ صورت آنلاین از طریق سایت آسایدک تهیه کنید.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now