تشخیص قطعات برلیانس اصل از تقلبی

تشخیص قطعات برلیانس اصل از تقلبی

تشخیص قطعات برلیانس اصل از تقلبی برايتان سخت است؟ اصلا نگران نباشيد ما روش تشخيص را به شما خواهيم گفت.

با توجه به این‌ که وسایل نقلیه وظیفه حمل‌ و نقل افراد را برعهده دارند، بنابراین باید از امنیت کافی برخوردار باشند تا باعث راحتی و محافظت از جان سرنشینان شوند. علاوه‌ بر وجود قطعات با کیفیت باید تا حد زیادی از اصطکاک غیرضروری جلوگیری شود که طول عمر خودرو را کاهش ندهد و هزینه‌ های زیادی بابت تعویض قطعات و تعمیر خودرو به بار نیاورد. در این مقاله از آسا یدک همراه ما باشید تا قطعات برلیانس اصل از تقلبی را تشخیص دهد.

 به‌ خاطر امنیت جان سرنشینان ما تأکید بر قطعات و لوازم یدکی اصلی خودرو داریم تا بتوانیم علاوه‌ بر عملکرد و عمر مفید ماشین از جان سرنشینان نیز محافظت کنیم. بنابراین تشخیص قطعات اصل از تقلبی نیاز به یک مهارت دارد تا بتوانید قطعات با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 متأسفانه امروزه در بازار شاهد وجود لوازم یدکی تقلبی و غیراستاندارد هستیم که توسط برخی سودجویان با قیمت‌ های بسیار زیاد و نجومی به فروش می‌ رسد. این نوع قطعات علاوه‌ بر این‌ که می‌ توانند عمر خودرو را کاهش دهند، عواقب جانی بسیار زیادی را در بر خواهند داشت. وجود رقابت ناسالم باعث رونق قسمت سیاه بازار شده‌ است که قطعات بی‌ کیفیت را با قیمت‌ های غیر معقول و سوءاستفاده از نام‌ های معتبر عرضه می‌ کنند.

 با توجه به اهمیت بسیار زیادی که لوازم یدکی خودرو دارند و بحث کاملاً فنی آن‌ ها، مصرف‌ کننده باید در زمینه خرید این نوع لوازم دانش و علم کافی را داشته باشد تا گول تبلیغات دروغین و قیمت‌ های کم‌ تر را نخورد و به سمت فروشندگان غیر مجاز سوق نخورد. در ادامه ما به شما کمک خواهیم کرد تا قطعات برليانس اصل را از تقلبی تشخیص دهید و بازیچه دست سودجویان نشوید.

تشخیص قطعات برلیانس اصل از تقلبی
برليانس

 گروه‌ بندی لوازم یدکی استاندارد

 دو گروه ایمنی و فوق ایمنی برای استانداردهای ایران در زمینه قطعات خودرو وجود دارد که هر کدام آن‌ ها نشانگر درجه اهمیت قطعه یا مجموعه قطعات هستند. این‌ که قطعات مورد استفاده ایمنی دارند یا تزیینی هیچ دخالتی در استاندارد نخواهد داشت.

 توسط مؤسسه استاندارد، استاندارد ملی لوازم یدکی ایمنی و فوق ایمنی خودرو در ایران تعیین می‌ شود که این مورد نیز در قطعات برلیانس صدق می‌ کند. اما برخی از این قطعات و لوازم یدکی با تأیید تولید کننده و با وجود هولوگرام بدون داشتن استاندارد ملی به بازار عرضه می‌ شوند.

 لازم به ذکر است که مؤسسه استاندارد هیچ مسئولیتی در قبال نظارت بر فروش لوازم یدکی خودرو در بازار ندارد و فقط استاندارد آن‌ ها را تعریف می‌ کند. وظیفه نظارت بر فروش قطعات بر عهده اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و دستگاه‌ های نظارتی است که امروزه به‌ خاطر گسترش بازار امکان نظارت بر همه فروشندگان وجود نخواهد داشت. بنابراین تمامی قطعاتی که در یک خودرو استفاده می‌ شوند باید دارای استانداردهای لازم باشند؛ زیرا بحث ایمنی و عملکرد خودرو در میان است و باید بهترین قطعات و باکیفیت‌ ترین آن‌ ها به کار برده شوند.

بیشتر بخوانید  تاریخچه کامل برند خودروسازی برلیانس

 قطعات تقلبی چگونه به بازار راه می‌ یابند؟

 معمولاً لوازم یدکی برليانس تقلبی از طریق قاچاق وارد کشور می‌ شوند یا در کارخانه‌ ها و کارگاه‌ های غیرمجاز به تولید می‌ رسند. در موارد معدودی هم ممکن است در گمرک یا آزمایشگاه‌ های استاندارد تبانی شود و این قطعات تقلبی و غیراستاندارد در بازار عرضه شوند.

 راه‌ های تشخیص پکیج اصل از تقلبی

 ۱- رنگ بسته‌ بندی

 قطعاً بسته‌ بندی یک محصول تقلبی نمی‌ تواند شبیه به نسخه‌ اصلی شود و دارای یک سری تفاوت‌ های بسیار ظریف در تناژ رنگ است که شما می‌ توانید از رنگ کم‌ رنگ یا پررنگ بسته‌ بندی تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

 ۲- کیفیت بسته‌ بندی

 در بسته‌ بندی محصولات اصل از مواد با کیفیت استفاده می‌ شود که ظاهری مستحکم و مرغوب‌ تر نسبت‌ به نسخه‌ های تقلبی دارند. بنابراین از این طریق نیز به‌ راحتی می‌ توانید قطعات برلیانس اصل از تقلبی را تشخیص دهید.

تشخیص قطعات برلیانس اصل از تقلبی
قطعات برلیانس اصل

 راه‌ های تشخیص قطعات اصل از تقلبی

 ۱– لمس قطعات

 شما با لمس کردن قطعات نیز به‌ راحتی می‌ توانید کیفیت قطعه را تشخیص دهید. البته این روش برای افراد با تجربه مناسب است شاید کسی که برای اولین‌ بار قطعه را لمس کند اصلاً نتواند تشخیص دهد.

 ۲– کیفیت آلیاژ استفاده شده

 استفاده از مواد مرغوب به‌ عنوان متریال اولیه در ساخت قطعات اصل باعث می‌ شود تا ظاهر قطعه نیز باکیفیت و بی‌ نقص به‌ نظر آید. اگر چنین قطعاتی در برابر قطعات تقلبی قرار بگیرند به راحتی می‌ توانید تفاوت آن‌ ها را تشخیص دهید.

 ۳– نوع جوشکاری

 برای تشخیص قطعات اصلی کیفیت جوشکاری نیز می‌ تواند یک فاکتور بسیار مهم در نظر گرفته شود و اصالت کالا را نشان دهد.

 ۴– نوع پرچ‌ کاری

 درست مانند جوشکاری، پرچ کاری هم می‌ تواند یکی از فاکتورهای نشان‌ دهنده کیفیت کالا و تشخیص قطعه اصل از تقلبی باشد.

 ۵– نوع نوشته روی قطعه

 معمولاً نوع حک و سایز متنی که روی قطعه اصلی درج می‌ شود کیفیت بسیار بالاتر و ماندگاری بیشتری دارد. ولی در نسخه‌ های تقلبی این نوع نوشته‌ ها اصلاً کیفیت ندارند و شما می‌ توانید به‌ راحتی آن‌ ها را تشخیص دهید.

 ۶– کیفیت پرداخت نهایی سطح

 یکی از سریع‌ ترین روش‌ ها برای تشخیص اصالت قطعات، پرداخت ظاهری آن‌ ها است که نسبت‌ به قطعات تقلبی کیفیت بهتری دارند.

 در آخر

 شما می‌ توانید قطعات اصلی برلیانس را به‌ صورت آنلاین از طریق سایت آسا یدک خریداری نمایید و در موعد مقرر درب منزل تحویل بگیرید. همچنین کارشناسان مجموعه آماده ارائه هرگونه اطلاعات در زمینه خرید لوازم یدکی برلیانس به شما مشتریان عزیز هستند.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now