ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس

ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس

تقریبا همه افراد که قصد دارند خودرویی را خریداری کنند از مدت ها قبل در ذهن خود رویای رانندگی با آن را می پرورانند. اما بعد از خرید خودرو به غیر از رانندگی باید رفتار مناسب با آن را نیز یاد گرفت. اگر بلد باشیم چگونه با خودرو رفتار کنیم و چه کارهایی انجام دهیم می توانیم در افزایش طول عمر آن سهم زیادی داشته باشیم و اگر روزی تصمیم داشتیم خودروی خود را تعویض کنیم و به بفروشیم به راحتی با قیمت ایده آل به فروش می رود. مواردی مانند انجام به موقع سرویس‌ های دوره‌ ای، نوع رانندگی، نوع شستشو و سایر مواردی که در این مقاله بررسی می کنیم همگی در افزایش عمر خودرو تاثیر بسزایی خواهند داشت. در ادامه همراه ما باشید تا با ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس آشنا شوید.

1. روغن موتور

مهم ترین چیزی که در خودرو برلیانس باید توجه داشت روغن موتور است. برای کمک به سلامت هر چه بیشتر موتور خودرو باید تعویض روغن موتور به موقع و با محصولات با کیفیت انجام شود. نکته ای که در این بخش اهمیت دارد تنوع این محصولات در بازار است که باعث سردرگمی دارندگان خودرو برلیانس در زمان تهیه این ماده مصرفی می شود.

2. روغن واسکازین و گیربکس

ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس
لوازم یدکی برلیانس H330

در هر خودرویی گیربکس یا جعبه دنده نقش کلیدی را ایفا می‌ کند. وظیفه این بخش تنظیم گشتاور موتور خودرو می باشد. توسط محور خودرو این گشتاور به چرخ‌ ها منتقل می‌ شود. برای آن که سرعت مناسب با توجه به دنده به چرخ‌ ها منتقل شود، گیربکس باید وجود داشته باشد. 

برخی افراد فکر می کنند که روغن واسکازین در واقع همان روغن روان‌ کننده گیربکس است که احتیاجی به تعویض آن نخواهد بود و تنها لازم است هر چند وقت یکبار سطح آن بررسی شود و اگر مشاهده شد که سطح آن پایین آمده است باید مقداری روغن به آن افزود. اما نکات زیاد را به یاد داشته باشید:

روغن واسکازین لازم است هر ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر عوض شود.

هر ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر در خودروهای اتومات روغن گیربکس باید تعویض شود.

3. کاهش فشار برق خودرو

در خودرو نصب سیستم صوتی، چراغ زنون و لوازم تزئینی غیر استاندارد برقی موجب آسیب جدی به سیستم برقی خودرو می شود. به بیان دیگر اگر بیش از حد از توان برق خودرو از آن استفاده شود، می تواند باعث خرابی زودرس دینام، باتری و البته استهلاک سیم‌ کشی داخلی خواهد شد. اگر از برخی ابزارها مانند مبدل‌ های برق ۱۲ به ۲۲۰ ولت با وات خروجی بالا، پروژکتورهای پرمصرف در خودروهای دو دیفرانسیل و… نیز استفاده شود می‌ توانند باعث استهلاک سیستم برق خودرو شوند. البته برخی از افراد برای تقویت سیستم برق خودرو از باتری اضافه یا دینام پرجریان‌ تر استفاده می کنند تا مانع از بروز اختلال در این قسمت شود.

4. فقط لوازم یدکی اصلی خودرو برلیانس بخرید

نیاز به تعمیرات و تعویض لوازم یدکی در خودروی برلیانس نیز مثل تمام خودروهای چینی دیگر وجود دارد. اگر از لوازم غیر اصل و بی کیفیت استفاده شود می تواند آسیب های زیادی به خودرو وارد کند و سپس دردسر و هزینه های اضافی برای تعمیر را پیش رو خواهید داشت. قطعا لوازم یدکی اصلی نسبت به غیر اصلی کیفیت ساخت بالاتر و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  کاربرد شلگیر در خودروهای برلیانس

5. اصلاح عادت‌ های رانندگی

یکی از مواردی که در استهلاک خودرو نقش زیادی دارد، عادت های اشتباه رانندگی است. این عادات میتواند طول عمر خودرو رو کاهش دهد و و سلامت آن را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی کارها مثل رانندگی پرگاز، شروع حرکت با دور موتور بالای ۱۰۰۰، تیک آف کردن خودرو و… می‌ توانند مشکلات زیادی برای خودرو به وجود آوردند.

6. قطعات خودرو برلیانس را گریس‌ کاری کنید

به طور کلی در سرویس‌ های دوره‌‌‌‌‌‌ ای که برای خودرو شما انجام می شودبه تشخیص خود شما و یا مکانیک قطعات سیستم پیشرانه و سایر بخش‌ های خودرو با گریس روان کاری می شوند. با این کار نیز می توان از ایجاد اصطکاک میان اجزای خودرو جلوگیری کرد و عمر قطعات بیشتر می شود.

7. شستشوی خودرو

برای شستشوی خودرو باید از مواد شوینده مناسب استفاده کرد تا عمر رنگ بدنه افزایش یابد و براق شود. با این کار پس از چندین سال ظاهر اتومبیل حفظ خواهد شد.

توجه داشته باشید که از واکس بدنه به صورت دوره‌ ای می توانید استفاده کنید. زیرا تا حد بسیار زیادی به براقی رنگ خودرو کمک می کند.

8. سرویس‌ های دوره‌ ای جهت افزایش عمر خودروهای برلیانس

در برخی تعمیرگاه های تخصصی و مجاز هنگام مراجعه در مورد مشکلات و وضعیت خودرو سوال می پرسند. در صورتی که شما با مشکلی موجه شده باشید سریعا به تعمیرکار مربوطه می گویید تا مشکل فنی خودرو را بررسی نماید. اگر شک کرده باشید که خودرو عیب پیدا کرده است می توانید درخواست کنید تا خودرو شما بررسی شود.

9. رینگ و لاستیک را بررسی کنید

یکی از نکاتی که باید برای سلامت خودرو به آن توجه داشت، بالانس بودن چرخ‌ ها می باشد. توصیه می کنیم به صورت دوره ای هر ۳ تا ۶ ماه یکبار برای بالانس کردن هر ۴ چرخ خودرو اقدام نمایید. همچنین به منظور جلوگیری از ترک خوردگی تایر و ایجاد ناهماهنگی بین چرخ ها هر چند وقت یکبار (بهتر است هر هفته انجام شود) به آپاراتی مراجعه نمایید.

اگر به طور مداوم شستشوی تایر‌ها با مواد شوینده مخصوص رینگ و لاستیک انجام شود می تواند از خشک شدن تایرهای خودرو و همچنین آسیب‌ های احتمالی جلوگیری کند.

ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس
لوازم یدکی برلیانس H320

10. اجازه ندهید باک بنزین تا ته خالی شود

برخی افراد عادت کرده اند تا باک خودرو تا ته خالی شود و بعد اقدام به بنزین زدن کنند. این وضعیت در طولانی مدت به سیستم سوخت خودرو شما آسیب می زند.

در آخر

اگر به این ده روش افزایش عمر خودروهای برلیانس توجه کنید و مطابق با آن ها پیش روید، قطعا به طور چشمگیری آثار آن را مشاهده خواهید کرد. مجموعه آسا یدک ارائه کننده انواع لوازم یدکی برلیانس است که شما می توانید قطعات مصرفی مورد نیاز را از همین سایت به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now