معرفی خودروی شاسی بلند چانگان – Changan Cs35

چانگان cs35 شاسی بلند اتومات

خودروی چانگان cs35 یک کراس اور زیبای چینی ساخت شرکت خودرو سازی چانگان است که در سه مدل دنده ای، اتومات و پلاس وارد ایران و سپس مونتاژ شدند. چانگان شاسی بلند مدل سی اس 35 دنده ای و اتوماتیک ظاهری یکسان دارند اما cs35 plus هم به لحاظ ظاهری و هم از نظر مشخصات فنی با مدل های قبلی متفاوت است. این شاسی بلند کوچک، محبوبیت زیادی بین خریداران ایرانی خود دارد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی آن و بررسی معایب و مزایا و رقبای آن خواهیم پرداخت.

 

برای دانستن نکاتی درباره ی چراغ خطر گلگیر عقب چانگان کلیک کنید.

 


ورود چانگان شاسی بلند در ایران

با بالا رفتن قمیت خودروهای وارداتی و ورود خودروهای چینی به بازار ایران، چینی ها طرفداران بسیاری پیدا کردند. ظاهر زیبا، امکانات رفاهی متنوع ماشین های چینی و قیمت پایین آن ها از دلایل مهم این محدودیت بود. یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در آن سال ها، چانگان شاسی بلند یا همان cs35  بود. در سال 1395، با بیشتر شدن طرفداران چانگان cs35 شرکت سایپا تصمیم گرفت تا این خودروی زیبا را مونتاژ کند.

این خودرو، رقبای زیادی در بازار ایران داشت. از ویژگی های مهمی که این رقابت سخت را رقم می زد، طراحی ظاهری زیبا، سیستم فنی قوی و امکانات رفاهی را می توان نام برد.

 


طراحی و ویژگی های ظاهری چانگان cs35

چانگان شاسی بلند، طرحی از یک طراح ایتالیایی به نام لوچیانو دی امبروزیو است. این خودرو بسیار زیبا و جمع و جور طراحی شده و علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند را به نوبه خود به خوبی راضی نگه می دارد. خطوط مورب و حجیم روی بدنه چانگان cs35 باعث شده تا این خودرو جلوه ای جوان پسند و عضلانی داشته باشد. خطوط کرومی کنار پنجره و هماهنگی طراحی جلو و عقب چانگان، از این کراس اور دوست داشتنی یک خودروی اسپرت ساخته است.

 


طراحی داخلی چانگان شاسی بلند cs35 اتومات و دنده ای

چانگان دارای یک کابین با ظاهری ساده می باشد که کار کردن با امکانات آن بسیار آسان است. اما فضای بزرگی ندارد و ممکن است در مسافرت های خانوادگی اذیت کننده باشد. همچنین متریال به کار رفته در فضای دخلی چانگان شاسی بلند کیفیت بالایی ندارد اما قابل قبول است. در مقاله “بررسی ویژگی های ظاهری و فنی خودروی چانگان” به خوبی در این مورد توضیح خواهیم داد.

 


مشخصات فنی چانگان cs35

همانطور که در مقاله “معرفی انواع خودروی چانگان” خواندید، چانگان سی اس 35 در بازار ایران با موتور 6.1 لیتری دارای 4 سیلندر تنفس طبیعی تولید می شود. این موتور 113 اسب بخار قدرت تولید می کند و دارای 160 نیوتن متر گشتاور است. این قدرت تولید شده، توسط یک جعبه دنده 4 سرعته در نسخه اتوماتیک، و جعبه دنده 5 سرعته در نسخه دنده ای به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 چانگان cs35 نیز حدود 15 ثانیه است.

 


سیستم تعلیق خودروی چانگان cs 35

سیستم تعلیق مک فرسون در جلوی خودروی چانگان و سیستم تعلیق Trailing Arm در عقب، باعث می شود تا تجربه ای دلنشین و راحت از سواری با چانگان شاسی بلند داشته باشید. این یکی از دلایلی است که خودروی چانگان را نسبت به رقبایش در بازار ایران متمایز و برتر می کند. این سیستم باعث م شود تا در پستی و بلندی های جاده، آسیبی به خودرو و سرنشینان وارد نشود.

بیشتر بخوانید  نقد و بررسی مزایا و معایب خودروی چانگان

 


آیا چانگان cs35 ایمن است؟

بله؛ تقریبا همه افرادی که با این خودرو آشنایی کافی دارند، تایید می کنند که چانگان شاسی بلند از نظر ایمنی از رقبای خود مانند خودروهای هم رده داخلی و خارجی مثل جک ، چری و… کیفیت بسیار بالاتری دارد. این خودروی چینی استاندارهای اروپایی را با موفقیت کسب کرده و در ایران نیست امتیاز 4 ستاره را از سوی سازمان استاندارد دریافت کرده است.

 


سیستم ترمز چانگان cs 35 چگونه است؟

ترمزهای این خودرو دیسکی ساده و دیسکی خنک شونده است. این یکی از نقاط قوت خودروی چانگان می باشد. به طور کلی، عملکرد ترمزهای ABS چانگان شاسی بلند مناسب و قابل قبول است و به شما این اطمینان را می دهد که در سرعت های خیلی بالا، ترمز گرفتن با آن شما را در تنگنا قرار نمی دهد.

 


معایب و مزایای خودروی چانگان cs 35

همانطور که در بالا توضیح داده شد، خودروی چانگان شاسی بلند نسبت به دیگر خودروهای چینی هم رده خود بسیار موفق تر عمل کرده است. اما این ماشین بدون عیب هم نیست. به همین دلیل، با یک نگاه کلی، معایب و مزایای آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 


معایب چانگان cs 35:

  • دارای جعبه دنده با ساختار قدیمی
  • کشش پایین در سربالایی ها
  • صندوق عقب نسبتا کوچک
  • فضای داخلی با کیفیت پایین
  • پیشرانه ضعیف
  • بازار دست دوم ضعیف
  • خدمات پس از فروش ضعیف

 

برای خرید لوازم یدکی چانگان کلیک کنید.

 


مزایای چانگان cs 35:

  • مصرف سوخت بهینه
  • طراحی زیبا و اسپرت
  • ایمنی بالا
  • سیستم تعلیق قوی
  • ترمزهای با کیفیت و جدید
  • دارای ایربگ های جانبی
  • سواری راحت
  • فرمان نرم

 


بررسی خودروی شاسی بلند چانگان cs 35 plus:

چانگان سی اس 35 از کوچکترین انواع خودروهای چانگان هستند که با قیمت مناسب تر و ظاهری جمع و جور تر، برای قشرهای مختلف جامعه مناسب اند. چانگان cs 35 پلاس در سال 2018 وارد بازار جهانی شده و در 2021 دستخوش فیس لیفت شد. حال که تولید cs 35 دنده ای مونتاژ در ایران متوقف شده است، سایپا به روزترین نسخه این گروه را ارائه می دهد. چانگان cs 35 plus یک طراحی بی نظیر برای یک کراس اور کوچک و اسپرت است.

 


مشخصات فنی چانگان cs 35 plus:

چانگان شاسی بلند cs 35 پلاس دارای پیشرانه 1.4 لیتری توربو شارژ بوده که حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متن گشتاور دارد. انتقال قدرت در خودروی چانگان CS 35 پلاس به وسیله ی گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه انجام می گیرد که با چانگان UNI-T مشترک است. همچنین سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارد. این خودرو سوخت را با استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 می‌سوزاند و مصرف سوخت آن 6.3 لیتر در صد کیلومتر است.

 


تامین لوازم یدکی چانگان شاسی بلند از نمایندگی معتبر

همننطور که می دانید، خدمات پس از فروش خودروهای چینی مانند چانگان خیلی قوی نیست؛ اما شما می توانید با خیال راحت تمام قطعات و لوازم یدگی چانگان را از بازرگانی آسا یدک خریداری نمایید. برای خرید، روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now