بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودروی چانگان

مشخصات چانگان

خودروی چانگان cs35 یک کراس اوور چینی بسیار پر طرفدار در ایران است. این خودرو طراحی ظاهری بسیار زیبا و اسپرت، و مهندسی فنی قوی دارد. این ویژگی ها، چانگان cs35 را در بین خودروهای هم رده و هم قیمت خود متمایز کرده و باعث شده تا افراد بیشتری خرید خودروی چانگان را ترجیح دهند. ما این مقاله را برای آشنایی با مشخصات فنی چانگان و ویژگی های ظاهری آن گردآوری کرده ایم.

برای خرید لوازم یدکی چانگان کلیک کنید.

 


مشخصات چانگان cs35 و cs35 plus:

خودروی چانگان مدل CS 35 در دو طرح پلاس و معمولی در ایران خرید و فروش می شود که نوع معمولی آن دو مدل دنده ای و اتوماتیک دارد. در سال های گذشته، چانگان ایدو نیز به مدت محدود خرید و فروش می شد اما پس از مدتی متوقف شد. شایان ذکر است که تولید چانگان دنده ای نیز متوقف شده است اما خرید لوازم یدکی تمام مدل های چانگان از سایت آسا یدک، همچنان امکان پذیر است.

 


مشخصات ظاهری چانگان cs35:

خودروهای چانگان Cs 35 دنده ای و اتوماتیک از لحاظ ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما از نظر مشخصات فنی چانگان متفاوت هستند که در ادامه بررسی خواهیم کرد. بنابراین مشخصاتی که در این بخش نام برده می شود، برای هر دو نوع دنده ای و اتوماتیک صدق می کند.

چانگان سی اس 35 یک کراس اوور است که در کلاس جهانی J (شاسی بلند جمع و جور)قرار دارد. این خودرو طراحی اسپرت و عضلانی جوان پسندانه دارد که در عین سادگی، همه ی المان های آن با هم هماهنگی دارند. طراحان چانگان سعی کرده اند تا با کم ترین حجم دهی های اغراق آمیز و غیر ضروری، بهترین شکل از سادگی و پویایی را در دیدگاه بیننده خلق کنند. سپرهای عضلانی، چرخ های کوچک تر از حد معمول، جلو پنجره هایی با ابعاد متناسب، چراغ های زیبا و سایر مشخصات ظاهری آن باعث شده تا خودرویی متناسب به وجود بیاید.

برخی المان ها مانند چرخ های کوچک تر نسبت به بدنه، فرم سپرها و گلگیرهای عضلانی باعث شده اند تا این کراس اوور جمع و جور و زیبا، ظاهری اسپرت و آفرودی به خود بگیرد. همچنین این طراحی باعث می شود این خودرو در تصاویرش بزرگتر از اندازه ی واقعی دیده شود.

 

مقالات مرتبط: مشخصات خودروی شاسی بلند چانگان

 


مشخصات ظاهری چانگان cs35 پلاس:

چانگان cs35 پلاس، طراحی تمام و کمال برای یک کراس اوور اسپرت و کوچک را دارد. ظاهر این خودرو نشان دهنده پختگی چینی ها در طراحی ماشین است. نسل دوم cs35 پلاس شباهت زیادی به کراس اوور های فولکس واگن داشت. سپس در فیس لیفتی که در سال 2021 ارائه شد، خودروی چانگان cs35 پلاس را با ظاهری کاملا متفاوت به نمایش گذاشت. در این نسخه، جلوپنجره ی خودرو بزرگتر، و چراغ های آن باریک تر و کوچک تر شدند. همچنین مطابق با الگوی جدید طراحی ماشین های کراس‌ اوور، چراغ‌ های روشنایی اصلی در گوشه‌ های سپر و به صورت مخفی قرار گرفته‌ اند.

طراحی نمای جانبی چانگان CS35 Plus ساده است. فقط یک خط قرمز و ضربه گیرهای پلاستیکی به این بخش اضافه شده اند که چهره ای جالب تر به این خودرو داده است. خودروی چانگان CS35 Plus دارای رینگ های 18 اینچی است. چراغ های عقب این ماشین به شکل پیوسته به هم طراحی شده است که لوگوی شرکت چانگان در وسط آن قرار دارد. خروجی دوگانه اگزوز که برای این کراس اوور زیبا طراحی شده است نیز ذات اسپرت چانگان CS35 Plus را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  آپشن های چانگان و معرفی امکانات رفاهی و امنیتی آن

 


مشخصات کابین خودروی چانگان CS35:

طراحی اتاق چانگان CS35 نسبت به بدنه ی ماشین بسیار ساده تر است. اما المان هایی ظریف و فانتزی در آن با عناصر قدرتمند درآمیخته شده است تا هماهنگی طراحی داخلی و خارجی خودرو را حفظ کند. در کابین چانگان سی اس 35 به راحتی 4 سرنشین جا می گیرند. اما برای ایجاد این فضا، حجم صندوق عقب کمی کوچک تر درنظر گرفته شده است.

 


مشخصات کابین خودروی چانگان CS35 پلاس:

رنگ هایی که طراحان این خودرو در فضای داخلی آن به کار برده اند، ترکیب قرمز و مشکی است. سیستم تهویه هوای چانگان CS35 پلاس نیز روی یک قطعه کرومی که سرتاسر بخش میانی داشبورد کشده شده است قرار گرفته اند. نمایشگر دوبل به صورت پله‌ ای نیز در بالای دریچه‌ ها قرار دارد. فرمان چانگان CS35 پلاس دی کات است که به دکمه‌های کنترلی زیادی مجهز شده است.

کنسول مرکزی خودرو به همراه داشبورد نیز اندکی به سمت راننده متمایل شده‌ اند و یک بخش جدا کننده بزرگ، دو صندلی ردیف اول را از یکدیگر جدا می کند. سقف این خودرو نیز بدون شیب طراحی شده است تا سرنشینان احساس راحتی در فضا را داشته باشند.

در ادامه به شرح مشخصات فنی چانگان CS35 می پردازیم.

 


مشخصات فنی چانگان CS35:

پیشرانه خودروی چانگان CS35 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1.6 لیتر است. این موتور از سیستم تنفس طبیعی برخوردار است. همچنین توان تولید قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه، و 160 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه دارد. وزن چانگان CS35 اتوماتیک 1.290 تن می باشد که ورژن دنده ای 20 کیلوگرم از آن سبک تر است.

شتاب صفر تا صد چانگان CS35، پانزده ثانیه است. همچنین این خودرو دارای گیربکس 4 سرعته ی اتوماتیک (و 5 سرعته دنده ای) می باشد که نسبتا قدیمی است. به همین دلیل، شتابدهی چانگان CS35 در سربالایی ها با مشکل مواجه می شود. این مسئله در ورژن دنده ای، کمتر به چشم می آید.

از دیگر مشخصات فنی چانگان می توان به ترمزهای چانگان شاسی بلند CS35 از نوع دیسکی، و سیستم تعلیق آن برای جلو مک فرسون و برای عقب Trailing Arm اشاره کرد. فرمان الکتریکی دارد و سیستم کاهش آلایندگی و مصرف سوخت آن Blue Core است.

 


مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس:

خودروی چانگان CS35 پلاس در سال 2018 در چین طراحی شده است. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1392 سی سی با تنفس طبیعی دارد. این موتور قدرت 158 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 260 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه تولید می کند. چانگان CS35 پلاس دارای جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه است و شتاب صفر تا صد 15 ثانیه دارد. این خودرو نیز مانند چانگان CS35 دارای سیستم Blue Core برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است.

 


سخن نهایی

در این مقاله با مشخصات فنی چانگان CS35 و چانگان CS35 پلاس و همچنین ویژگی های ظاهری آن ها آشنا شدید. اگر صاحب این خودروهای جذاب هستید و یا قصد خرید آن ها را دارید، بازرگانی آسا یدک به شما در تامین لولزم یدکی و قطعات اصلی آن کمک خواهد کرد. شما می توانید قطعه موردنظر خود را از طریق فروشگاه آسا یدک سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now