نکاتی که به هنگام خرید خودروی چانگان باید به آن دقت کرد

نکاتی که به هنگام خرید خودروی چانگان باید به آن دقت کرد

کمپانی چانگان در سال ۲۰۱۲ برای اولین‌ بار فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای کراس اوور با تولید چانگان آغاز کرد. چانگان مدل در سال ۱۳۹۳ به بازار ایران وارد شد و پس‌ از آن توسط شرکت سایپا به‌ صورت مونتاژی در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفت. از سال ۹۸ به بعد همکاری چانگان و سایپا قطع شد به‌ همین خاطر این خودرو از سبد محصولات این شرکت خارج گردید. اما هنوز هم این خودرو را می‌ توان در بازار دست دوم خریداری کرد. با وجود این مسئله لازم است با یکسری نکات برای خرید خودروی چانگان آشنا شوید تا در هنگام خرید بتوانید با اطلاعات جامع‌ تری اقدام نمایید.

نکاتی که به هنگام خرید خودروی چانگان باید به آن دقت کرد
نماي جلوي خودروی چانگان

 مقدار افت قیمت نمونه‌ های مختلف چانگان CS35

 همان‌ طور که گفته شد در حال‌ حاضر در بازار کشور ما خودروهای چانگان مدل CS35 مربوط به سال ۹۸ هستند که می‌ توان برای خرید نمونه‌ های صفر کیلومتر یا کارکرده را انتخاب کرد. این خودرو با کارکرد ۳۰ و ۶۰ هزار کیلومتر تقریباً ۲۰ و ۴۰ میلیون تومان افت قیمت خواهد داشت و چنین موضوعی می‌ تواند در قیمت نهایی نقش داشته باشد.

 نکته بعدی که می‌ تواند در قیمت این خودرو نقش داشته باشد سال تولید آن است. در واقع در تمامی کشورهای دنیا خودروهای مختلف به ازای گذشت هر سال زمان تولید دچار مقداری افت قیمت خواهند شد؛ بنابراین خودروی چانگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با گذشت سال‌ ها از تولید دچار افت قیمت نسبت‌ به نمونه های اولیه می‌ شود.

 شایع‌ ترین ایرادات فنی چانگان CS35

 بسیاری از کسانی که از این خودرو استفاده می‌ کنند برای توان پایین سیستم تهویه یا همان کولر گلایه دارند؛ زیرا بسیار ضعیف عمل می‌ کند. البته این مشکل با تعویض گاز کولر یا تعویض کمپرسور کولر تا حد زیادی بهبود می‌ یابد. مسئله بعدی که باعث نارضایتی مالکان این خودروها شده‌ است عملکرد ترمز بوده که پس‌ از استارت اولیه صبحگاهی و دقیقاً زمانی‌ که خودرو کاملاً سرد است با مشکل مواجه می‌ شود. این مسئله نیز به دو طریق برطرف می‌ شود. یکی بهتر است پیش‌ از استارت زدن راننده پای خود را روی پدال ترمز فشار ندهد و پس‌ از روشن شدن خودرو و قبل‌ از حرکت با فشارهای مکرر روی پدال ترمز بوستر ترمز را خالی کند.

با انجام این کار می‌ توان تا حد زیادی از مشکلات مربوط به ترمز جلوگیری کرد. خریداران این خودرو توجه ویژه‌ ای به عملکرد دقیق آن دارند و در مواردی مثل کپ کردن در زمان روشن بودن کولر، واماندگی در دنده عقب، کشش در سربالایی و کندی شروع حرکت آن‌ ها را با مشکل مواجه می‌ کند که تمامی این‌ ها با تغییر در برنامه‌ ریزی ecu برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید  چرا باید خودروی چانگان بخرم؟ - 8 دلیل برای خرید چانگان cs35

 شایع‌ ترین ایرادات ظاهری چانگان CS35

 مطابق با آمار به‌ دست‌آمده حدود ۸ درصد از خودروهای چانگان مدل که از نظر و در مورد بررسی قرار گرفته‌ اند، از ناحیه گلگیر دچار مشکل و آسیب می‌ شود و تقریباً ۷ درصد آن‌ ها در ناحیه در مشکلاتی مثل رنگ شدگی، لیسه گیری یا حتی تعویض کامل قطعه می‌ باشد؛ بنابراین در هنگام خرید باید به اجزای نام‌ برده توجه ویژه‌ ای داشته باشید. حتی به غیر از موارد ذکر شده در قسمت کاپوت صندوق و ستون‌ های این خودرو نیز آسیب‌ دیدگی‌ های زیادی مشاهده شده‌ است. بسیاری از افراد فکر می‌ کنند تعویض قطعه معیوب در مقایسه با رنگ‌ آمیزی قطعات آسیب‌ دیده باعث افت قیمت کمتری در خودرو می‌ شود، اما جالب است بدانید که بر خلاف تصور شما حتی تعویض قطعات آسیب‌ دیده نیز افت قیمت زیادی را در خودرو ایجاد می‌ کند.

نکاتی که به هنگام خرید خودروی چانگان باید به آن دقت کرد
نماي پشت خودروي چانگان

 در آخر

 اگر بخواهیم خودروهای چانگان را در یک نگاه کلی معرفی کنیم باید بگوییم که این خودرو یک کراس اوور کوچک شهری بوده که با وجود امکانات متنوع رفاهی و همچنین تجهیزات ایمنی مناسب و مصرف سوخت اقتصادی به‌ راحتی می‌ تواند نیاز یک خانواده کوچک را برطرف کند. قطعاً اگر تولید این خودرو ادامه پیدا می‌ کرد امروزه با نمونه‌ های بروزتر و جذاب‌ تری نسبت‌ به گذشته روبرو می‌ شدیم که این خودرو را تبدیل به پرفروش‌ ترین کراس اوور بازار داخلی می‌ کرد. اگر قصد خرید یک خودرو را دارید باید بدانید که از ناحیه بدنه می‌ تواند دچار آسیب‌ های مختلفی مثل رنگ شدگی، لیسه گیری، تعویض و غیره باشد و تقریباً ۱۹ درصد ایرادات مختلف فنی را دربردارد. اگر بتوانید این ایرادات را به‌ موقع تشخیص دهید و دانش فنی بالایی داشته باشید این مشکلات از نظر شما پنهان نمی‌ ماند. به‌ همین خاطر توصیه می‌ کنیم اگر خودتان در این زمینه اطلاعات کافی ندارید حتماً از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید تا پیش‌ از خرید نسبت‌ به وضعیت فنی و ایرادات و همچنین سلامت بدنه خودرو اطلاع داشته باشید. اگر قصد خرید لوازم یدکی چانگان دارید می‌ توانید همین حالا به سایت آسایدک مراجعه کنید و تجهیزات لازم را به‌ صورت آنلاین خریداری نمایید.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now