آپشن های چانگان و معرفی امکانات رفاهی و امنیتی آن

معرفی امکانات رفاهی چانگان

در مقالات قبلی به خوبی راجع به معرفی خودروی چانگان CS35 و CS35 plus و همچنین مشخصات فنی و ظاهری چانگان صحبت کردیم. این خودروی چینی، با داشتن آپشن های بسیار خوب خود، توانسته نسبت به رقبای خود محبوبیت بیشتری به دست بیاورد. در این مقاله به طور کامل به شرح امکانات رفاهی و آپشن های چانگان و امکانات امنیتی آن می پردازیم.

 

برای خرید لوازم یدکی چانگان کلیک کنید.

 


آپشن های چانگان SC35

این خودرو در دو مدل پایه (دنده ای) و فول (اتوماتیک) در بازار ایران تولید و عرضه شدو البته تولید تیپ دنده ای آن پس از مدت کوتاهی متوقف شد. در حال حاضر بیشتر نسخه های موجود در بازار، چانگان SC35 اتوماتیک است. خودروی چانگان سی اس 35 جزو شاسی بلندهای لوکس و درجه یک نیست. به همین دلیل باید انتظار متوسطی از امکانات رفاهی آن داشته باشید.

 


امکانات داخلی چانگان سی اس 35

داخل این محصول امکاناتی نظیر: سانروف، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، شیشه‌ ها و آینه‌ های برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌های چرمی کار شده است. این امکانات با توجه به قیمت خودرو، آپشن هایی متوسط هستند. سیستم تهویه مطبوع این ماشین به صورت دستی کار می کند. همچنین نمایشگر مرکزی نیز برای این ماشین تحت عنوان آپشن در نظر گرفته شده است و به شکل سفارشی به امکانات چانگان اضافه می شود.

 


امکانات ایمنی خودروی چانگان cs35

از جمله آپشن های چانگان می توان به کیسه هوای جلویی، کیسه هوای جانبی (مجموعا 4 ایربگ) و ترمزهای مجهز به ABS، EBD و BAS اشاره کرد. وجود ایر بگ های جانبی برای این خودرو، امتیازی ویژه در نظر گرفته می شود.

 


کروز کنترل چانگان cs35

یکی از اصلی ترین آپشن های چانگان، کروز کنترل است. این یک سیستم کمکی است که اهمیت زیادی در مسیرهای طولانی و سفرها دارد. اگر سیستم کروز کنترل را فعال کنید، سرعت خودرو در یک بازه ی خاص، ثابت مانده و دیگر نیازی به فشردن ممتد پدال گاز نیست. مثلا این آپشن را روی سرعت 120 کیلومتر بر ساعت تنظیم می کنید و خودروی شما به صورت اتوماتیک با این سرعت حرکت می کند. به این شکل، از خستگی بیش از حد راننده جلوگیری می شود.

 


سنسور پارک عقب خودروی چانگان

به عنوان یکی دیگر از آپشن های چانگان، سنسور دنده عقب را می توان نام برد. این حس گر اولتراسونیک است و با ارسال امواج صوتی می تواند وجود اجسام مختلف در نزدیکی ماشین را تشخیص بدهد. این سنسورهای کوچک، روی سپر عقب خودروی چانگان قرار گرفته اند. هنگامی که راننده وضعیت خودرو را در حالت دنده عقب قرار می دهد، این حس گرها فعال شده و در صورت وجود هرگونه جسم و شی و انسان، به راننده اطلاع می دهد.

 


ترمزهای چانگان از کدام نوع هستند؟

خودروی چانگان cs35 مجهز به ترمزهای ABS و EBD می باشد که به ترتیب ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی ترمز نامیده می شوند است. این ترمزها علاوه بر اینکه از آپشن های مهم چانگان باشند، جزو امکانات اساسی و اولیه ی همه ی خودروها هستند که تقریبا در همه ی خودروهای تولید شده با سیستم به روز، به آن مجهز هستند. اهمیت وجود این سیستم های امنیتی، در زمانی به چشم می آید که خودرو در شرایط اضطراری قرار داشته و به توقف فوری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  معرفی انواع مدل‌های چانگان شاسی بلند

با استفاده از سیستم های ABS و EBD هنگام ترمز گرفتن شدید، چرخ های ماشین قفل نمی کنند و با تقسیم نیروی ترمز در همه ی چرخ ها، خودرو با ایمنی بیشتری متوقف می شود.

همچنین ترمز کمکی BAS در کنار این سیستم های امنیتی قرار گرفته است که باعث می شود حتی با ترمز گرفتن نرم نیز تمام قدرت سیستم های ABS و EBD برای متوقف کردن خودرو به کار گرفته شود. این ترمز کمکی نیز از آپشن های چانگان به حساب می آید.

 


دی لایت و اتو لایت چه کاربردی در خودروی چانگان دارد؟

خودروی چانگان دارای چراغ های Day light یا همان روشنایی های روز می باشد. این چراغ ها هیچ تاثیری در دید راننده ایجاد نمی کند. اما باعث جلب توه عابران پیاده و سایر خودروها می شود. به همین دلیل، بیشتر ازروشنایی، جنبه ی ایمنی دارند. البته که ظاهر خودرو را هم زیباتر می کنند.  چراغ های دی لایت چانگان همگی از نوع LED هستند و مصرف برق بسیار کمی دارند.

اتولایت ها یا نورهای اتوماتیک که جزو آپشن های چانگان هستند، در هنگام تاریک شدن هوا یا کاهش روشنایی محیط، به صورت خودکار روشن می شوند. این ویزگی باعث می شود تا در صورت ورود به تونل ها، اتو لایت ها به صورت خودکار روشن شده و پس از خروج از آن ها، به طور اتوماتیک خاموش شوند.

 


امکانات رفاهی کابین چانگان CS35

مانیتور 8 اینچی چانگان این امکان را به راننده می دهد تا علاوه بر کنترل مدیاها، پخش موزیک، اتصال بلوتوثی و…، تماس های ورودی خود را نیز پاسخ بدهد. علاوه بر این، از طریق این مانیتور می توان بخش های مختلف خودرو را کنترل کرد. البته همانطور که گفته شد، مانیتور، جزو آپشن های چانگان محسوب می شود.

حال نوبت آن است که به سیستم navigation یا همان سیستم راهبری و دوربین عقب بپردازیم. متاسفانه این امکانات سفارشی هستند و در تمام ماشین های چانگان وجود ندارند. دوربین عقبی به راننده کمک می کند تا در هنگام حرکت به سمت عقب یا پارک کردن، فضای پشت ماشین را در مانیتور ببیند. همچنین سیستم نویگیشن نیز از طریق مانیتور این امکان را فراهم می کند تا نقشه ی راه به همراه دستیار صوتی شما را تا مقصد راهنمایی کند.

 


ایر بگ های چانگان

امتیاز ویژه ی چانگان در برتری این خودرو نسبت به خودروهای رقیب آن، وجود ایربگ های جانبی در کنار ایربگ های جلویی است. این اپشن چانگان باعث می شود تا از سرنشینان جلو در مقابل ضربه های جانبی نیز محافظت شود.

 


سایر آپشن های چانگان

آینه های برقی چانگان که در هنگام خاموش شدن اتومبیل به صورت خودکار جمع می شوند نیز یکی دیگر از این امکانات رفاهی changan است. از دیگر آپشن های چانگان می توان موارد زیر را نام برد:

  • سانروف
  • سیستم ضد سرقت
  • کامپیوتر سفری
  • صندلی چرمی
  • دکمه های کنترلی روی فرمان
  • فرمان برقی
  • ریموت کنترل تا شو
  • برف پاک کن عقب
  • چراغ هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • برف پاک کن عقب

 


جمع بندی:

در این مقاله و مقاله های گذشته سعی کردیم تا معرفی کاملی از خودروی چانگان و آپشن های چانگان با زبان ساده برای شما عزیزان داشته باشیم. شرکت بازرگانی آسا یدک، ارائه دهنده ی لوازم یدکی چانگان و قطعات اصلی اسن خودرو است. شما می توانید قطعه مورد نظر خود را از بخش فروشگاه سایت سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now