تفاوت دو مدل اتومات و دنده ای برلیانس h320

تفاوت دو مدل اتومات و دنده ای برلیانس h320

برلیانس یکی از خودروهای بسیار محبوب چینی است که در سال‌ های اخیر در کشور ما نیز با استقبال بسیار زیادی روبرو شده‌ است. این خودرو توسط شرکت سایپا و شرکت پارس خودرو که زیرمجموعه‌ ای از سایپا است عرضه و مونتاژ می‌ شد. برلیانس h320 هاچ بک به‌ خاطر ظاهر بسیار جذاب و طراحی خاصی که دارد و همچنین امکانات رفاهی و کیفیت فنی بسیار بالا توانسته است جای خود را در بازار خودرو باز کند و نسبت‌ به خودروهای دیگر نیز محبوبیت ویژه‌ ای داشته باشد. این خودرو در مقایسه با رقبای دیگر که چنین امکاناتی را دارند قیمت بسیار مناسبی داشته و به‌ همین خاطر مورد توجه قرار گرفته است. شرکت اتو برلیانس یکی از بزرگ‌ ترین و مشهورترین شرکت‌ های چینی بوده که در زمینه‌ خودروسازی فعالیت دارد و با برندهای معتبری مانند پورشه، تویوتا، میتسوبیشی و غیره همکاری دارد. این شرکت خودروی برلیانس اچ ۳۲۰ را در دو نوع اتومات و دنده‌ ای به شرکت سایپا واگذار کرده‌ است. اگر قصد خرید خودرو به برلیانس را دارید پیشنهاد می‌ کنیم تفاوت دو مدل اتومات و دنده ای برلیانس h320 را بدانید تا بهتر بتوانید برای خرید اقدام نمایید.

تفاوت دو مدل اتومات و دنده ای برلیانس h320
خودرو برلیانس h320

 مزایا و معایب برلیانس H320

 از نظر ظاهری این خودرو شباهت اندکی به محصولات BMW داشته و به‌ همین خاطر بیشتر مورد توجه جوانان قرار می‌ گیرد. طراحی خودروی برلیانس اچ ۳۲۰ بسیار خاص و اسپرت است و به‌ خاطر داشتن امکانات فنی و رفاهی عالی سعی کرده‌ است که جای خودروی پژو ۲۰۶ را بگیرد. البته چنین اتفاقی نیفتاد و برلیانس توانست در سطح خود فروش خوبی داشته باشد. لازم به ذکر است که هر دو مدل دنده‌ ای و اتومات طراحی ظاهری یکسانی دارند. با این‌ که کابین این خودرو از متریال خشک ساخته‌ شده است ولی می‌ توان نمره قابل قبولی به آن داد. در هر دو مدل برلیانس h320 صندلی‌ ها دارای روکش چرمی بوده و داشبورد و کنسول جذابیت چشمگیری دارند.

 از نظر امکانات رفاهی این خودرو آپشن های بسیار ویژه‌ ای نظیر کروز کنترل، سانروف برقی، استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌ های جانبی برقی، سنسور عقب و تعدادی آپشن دیگر که همگی جهت رفاه سرنشینان تعبیه شده‌ اند. این خودرو از نظر ایمنی نیز دارای دو کیسه هوا و سیستم ضد سرقت است. لازم به ذکر است که در هنگام تصادف به‌ طور خودکار درها باز می‌ شوند و ترمزهای قوی توانستند ایمنی این خودرو را تأیید نمایند.

 برای رانندگی این خودرو در مقایسه با سایر رقبای چینی هندلینگ و فرمان‌ پذیری بسیار مطلوبی دارد. عملکرد بسیار عالی سیستم فرمان الکتریکی هوشمند و سیستم تعلیق بسیار عالی هندلینگ خوب را در این خودرو پدید آورده است. تمامی موارد ذکر شده در دو مدل دنده‌ ای و اتومات وجود دارند. تفاوت اصلی دنده‌ ای و اتومات در نوع پیشرانه و گیربکس بوده که بازار خرید و فروش این دو را از یکدیگر متمایز می‌ کند. در ادامه تفاوت دو مدل اتومات و دنده ای برلیانس h320 را به شما خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید  نکات لازم برای خرید بوش طبق های خودرو برلیانس

 تفاوت دو مدل اتومات و دنده‌ ای برلیانس H320

 خودروی برلیانس h320 اولین‌ بار توسط شرکت پارس خودرو در ایران عرضه شد که مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بود که با توجه به ضعف و کیفیت بسیار پایین آن پیشرانه آن ۱.۶۵ لیتری و ۴ سیلندر تبدیل شد. در واقع قدرت این پیشرانه معادل ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۴ نیوتن متر است که نسبت‌ به مدل قبلی بسیار قوی‌ تر عمل می‌ کند. توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی این خودرو قدرت به ۴ بخش خودرو منتقل می‌ شود. در مدل‌ های اتومات برلیانس h320 پیشرانه ۱.۶۵ لیتر بوده و قدرت آن معادل با ۱۱۴ اسب بخار می‌ باشد. این قدرت به وسیله یک گیربکس ۴ سرعته اتومات منتقل خواهد شد.

 توجه داشته باشید که در مدل‌ های اتومات گیربکس به‌ جای آن‌ که برای این هاچ بک یک نقطه قوت به حساب آید، دقیقا تبدیل به یک نقطه ضعف شده‌ است؛ زیرا مدل اتومات در پیچ ها و همچنین سربالایی‌ ها بسیار کُند عمل می‌ نماید و اصلاً مناسب نخواهد بود. ولی در داخل شهر با سرعت‌ های معمولی مشکلی نخواهد داشت. همین امر نیز باعث شده‌ است که مدل‌ های دنده‌ ای این خودرو فروش بسیار بیشتری داشته باشند.

 مدل‌ های دنده‌ ای برلیانس اچ ۳۲۰ مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر داشته که در مقایسه با مدل‌ های اتومات که مصرف آن‌ ها ۶.۵ لیتر است کم‌ تر خواهد بود؛ بنابراین استهلاک کمتری هم خواهند داشت. البته توجه داشته باشید اگر بخواهیم هر دو مدل دنده‌ ای و اتومات این خودرو را با سایر رقبا مقایسه کنیم، قطعاً متوجه برتری آن خواهیم شد. لازم به ذکر است که تمامی خودروهای رقیب امکانات بسیار خاص و مطلوبی دارند و شاید هر کدام آن‌ ها به‌ تنهایی نسبت‌ به برلیانس h320 برتر باشند، اما این خودرو با توجه به این‌ که تمامی امکانات را در کنار طراحی جذاب دارد می‌ تواند در بازار رقابت موفق باشید.

تفاوت دو مدل اتومات و دنده ای برلیانس h320
برلیانس H320 هاچ بك

 در آخر

 ما سعی کردیم در مطالب فوق تفاوت دو مدل اتومات و دنده‌ ای برلیانس h320 را به‌ طور مختصر توضیح دهیم. چنانچه قصد خرید این خودرو را دارید پیشنهاد می‌ کنیم ابتدا مطالب فوق را با دقت مطالعه نمایید و سپس برای خرید اقدام کنید. همچنین شما می‌ توانید انواع لوازم یدکی خودرو برلیانس را از سایت آسا یدک با قیمت مناسب ثبت سفارش نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

ساير مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now