نقد و بررسی مزایا و معایب خودروی چانگان

نقد و بررسی مزایا و معایب خودروی چانگان

 در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی مزایا و معایب خودروی چانگان بپردازیم. همان‌ طور که می‌ دانید خودروی چانگان یک خودروی چینی کراس اوور شهری است کم دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبتاً کاملی می‌ باشد. این خودرو نسبت‌ به سایر خودروهای چینی مصرف سوخت نسبتاً پایینی دارد. در واقع می‌ توان گفت خودروی چانگان مدل CS35 جزوه شاسی بلندهای اولیه کمپانی چانگان محسوب می‌ شود که از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شده‌ است. ابتدا این خودرو به‌ صورت وارداتی و با قیمتی بیش‌ از حد انتظار در ایران عرضه می‌ شد اما بعد از این‌ که مونتاژ این خودرو چینی توسط شرکت سایپا انجام شد، قیمت آن تا حد زیادی کاهش یافت و ارزش واقعی خود را پیدا کرد. خودروی چانگان با وجود مزایای خود توانست جایگاه خوبی را در دسته کراس اوورها داشته باشد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید بهتر است با مزایا و معایب آن و همچنین امکانات رفاهی این خودرو و آپشن های مختلف موجود در آن آشنا شوید.

 معرفی آپشن ها و امکانات رفاهی خودروی چانگان

 خودروی چانگان از نظر سطح امکانات در دو دسته دنده‌ ای و اتوماتیک جای می‌ گیرد. البته نسخه‌ های دنده ای مدت کمی در بازار عرضه شد به‌ همین خاطر اکثراً نسخه‌ های اتوماتیک در بازار دست دوم هنوز هم به فروش می‌ رسند. امکاناتی نظیر سانروف و کامپیوتر سفری، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، شیشه‌ ها و آینه‌ های برقی، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، مه شکن‌ های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌ های چرمی اشاره کرد که همین‌ موارد در تعیین قیمت این خودرو نقش دارند.

 بنابراین به‌ طور خلاصه می‌ توانیم امکانات و آپشن های مختلف خودروی چانگان را به‌ صورت زیر معرفی کنیم:

  •  ترمز و پایداری: وجود ترمزهای دیسکی در عقب و جلوی خودرو و سیستم‌ های ESP، TCS و HBA و ABS، EBD
  •  کیسه هوا: وجود کیسه‌ های هوا برای سرنشینان جلو و کیسه‌ های هوای جانبی
  •  سیستم صوتی: سیستم‌ های صوتی مجهز به رادیو و قابلیت پخش CD، وجود پورت USB و قابلیت پخش MP3 و وجود ۶ بلندگو در خودرو
  •  سایر تجهیزات: سیستم ضد سرقت، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، چراغ مه شکن عقب، زیر آرنج مرکزی عقب، سیستم تهویه مطبوع، آینه‌ های برقی، ریموت کنترل تاشو، قفل مرکزی، گرم‌ کن شیشه عقب، برف‌ پاک‌ کن عقب و غیره.
    نقد و بررسی مزایا و معایب خودروی چانگان
    آپشن ها و امکانات رفاهی خودروی چانگان

 معایب چانگان CS35

 اگر شناخت کاملی درباره‌ معایب خودروهای مختلف داشته باشید، قطعاً با کارایی و ایمنی و سایر مشخصات فنی آن آشنا می‌ شوید و می‌ توانید به آگاهی بیشتری برای خرید اقدام نمایید. در این قسمت نیز لازم است با معایب و ضعف خودروی چانگان مدل CS35 آشنا شوید تا بتوانید ایرادات آن را از جنبه‌ های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

 قدرت ضعیف موتور CS35

 با نگاهی اجمالی به اکثر خودروهای چینی موجود یکی از معایب خودروهای چینی موتورهای ضعیف آن است؛ زیرا اکثر سازندگان چینی ترجیح می‌ دهند موتورهای کم‌ حجم و کم مصرف در ساخت محصولات خود استفاده کنند. هدف آن‌ ها این است که خودروها را به نام کم‌ مصرف و کم‌ هزینه معرفی نمایند و این در حالی است که اکثر خودروهای چینی مصرف بالایی دارند و قطعات یدکی آن‌ ها طول عمر بسیار کمی خواهد داشت. به‌ عنوان مثال کراس اوور کوچک چانگان از یک موتور 1. 6 لیتری با قدرت 123 اسب بخار که مدل‌ های مونتاژی آن ۱۱۳ اسب‌ بخار هستند، برای رسیدن به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵٫۱۴ ثانیه طول می‌ کشد. این اعداد نشان می‌ دهند که این خودرو نسبت‌ به قیمتی که دارد، کمی ضعیف است و وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی آن نقش ویژه‌ ای در کاهش قدرت خودرو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  بررسی و مقایسه دو خودرو برلیانس H330 و H320

 استفاده از متریال نامرغوب در کابین

 با این‌ که خودروسازان چینی سابقه زیادی در تولید و عرضه خودروهای سبک و سنگین دارند اما در ساخت خودروها از متریال نامرغوب استفاده می‌ کنند و ترجیح می‌ دهند برای تکمیل فضای داخلی کابین از ارزان‌ ترین مواد استفاده کنند. بنابراین شما خودروهای چینی را که نگاه می‌ کنید در ظاهر طراحی بسیار خوبی خواهند داشت و ظاهر آن‌ ها شما را جذب می‌ کند اما باید بدانید که در ساخت کابین آن‌ ها از پلاستیک خشک و نامرغوب استفاده می‌ شود.

 فضای کم در صندوق عقب

 صندوق عقب خودروی چانگان مدل CS35 نسبت‌ به ابعاد ماشین و تعداد سرنشینان فضای بسیار کمی دارد و ممکن است در مسافرت‌ های طولانی‌ مدت شما را با مشکل مواجه کند.

 خدمات پس از فروش ضعیف

 خدمات پس‌ از فروش که در واقع مهم‌ ترین نکته در هنگام خرید خودرو است. برای خودروهای چانگان خدمات پس‌ از فروش بسیار ضعیفی ارائه می‌ شود که اکثر مشتریان رضایت کافی را از این خدمات ندارد. علاوه‌ بر این قطعات یدکی چانگان بسیار کمیاب هستند و به‌ همین خاطر ممکن است شما برای خرید یک قطعه زمان و هزینه زیادی را پرداخت کنید.

 بازار دست دوم ضعیف

 در کل یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات خودروهای چانگان این است که بازار دست دوم بسیار ضعیفی دارند؛ به‌ همین خاطر ممکن است شما این خودرو را با قیمت بسیار پایین‌ تر از مدل‌ های صف کیلومتر مجبور باشید به فروش برسانید.

نقد و بررسی مزایا و معایب خودروی چانگان
مزایا و معایب خودروی چانگان

 نقاط قوت چانگان CS35

 خودروی چانگان دارای یکسری مزایا و نقاط قوت است که باعث می‌ شود نظر بسیاری از جوانان را به خود جلب کند که از جمله مزایای آن می‌ توان به طراحی ظاهری قابل‌ قبول، طراحی جذاب کابین، مصرف سوخت مناسب، و همچنین هندلینگ نسبتاً مناسب، کابین جادار و کیفیت مناسب رنگ بدنه اشاره کرد.

 در آخر

 ما سعی کردیم در مطالب مزایا و معایب خودروی چانگان را بررسی کنیم تا شما بتوانید برای خرید با اطلاعات کامل‌ تری اقدام نمایید. همان‌ طور که گفته شد لوازم یدکی خودروی چانگان بسیار کمیاب است ولی شما می‌ توانید لوازم یدکی چانگان را به‌ صورت آنلاین از طريق سايت آسایدک با مناسب‌ ترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه نمایید.

 

بيشتر بخوانيد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now