مقایسه خودروی چانگان و جک – CS35 و S3

مقایسه خودروی چانگان و چک

خودروی چانگان و خودروی شاسی بلند جک، هر دو از کراس اوورهای پر طررفدار چینی در ایران هستند. این دو خودرو، شاسی بلندهای جمع و جور شهری هستند که از سال 1394 در بازار ایران عرضه شدند. چانگان و جک همچنین آمار فروش بالایی را به خود اختصاص دادند. بنابراین، ما در بازرگانی آسا یدک، تصمیم گرفتیم این دو خودروی پر طرفدار را با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

بیشتر بخوانید: خرید لوازم یدکی خودروهای چینی

 


معرفی خودروی چانگان و جک

خودروی شاسی بلند جک، اولین بار در سال 1394 به واسطه ی همکاری گروه صنعتی کرمان خودرو با شرکت جک چین به ایران آمد. این خودرو پس از معرفی، طرفداران بسیاری را به ود اختصاص داد. به طوری که کرمان خودرو در زمانی اعلام کرد که ظرفیت فروش جک پر شده است. این خودرو، یک کراس اوور جمع و جور شهری است که در رده ی متوسط و قدرتمند است.

خودروی چانگان نیز همانطور که در مقالات گذشته به طور کامل راجع به آن توضیح داده ایم، توسط شرکت سایپا وارد ایران شد و پس از مدتی، تاکنون در کارخانه ی سایپای کاشان مونتاژ می شود. این خودرو نیز به دلیل آپشن های خوبی که دارد، بسیاری را به خود جذب کرد و یکی از پر طرفدارترین کراس اوورهای بازار ماشین ایران شد.

 


مقایسه طراحی ظاهری خودروهای جک و چانگان شاسی بلند

با توجه به این که نزدیک به 10 سال از ورود چانگان و جک به بازار ایران می گذرد، طبیعی است که ظاهر این دو کراس اوور، به زیبایی گذشته به چشم نیاید. اما با توجه به فروش بالایی که هر دوی آن ها دارند، می توان گفت که جزو خودروهای زیبا هستند.

از لحاظ طراحی بدنه، چانگان امتیاز بیشتری میگیرد. زیرا هماهنگی بیشتری در طراحی اجزای مختلف آن دیده می شود. گلگیرهای عضلانی، پنجره های خوش فرم و چراغ های هماهنگ، همگی باعث می شوند تا ظاهری اسپرت و جوان پسندانه و در عین حال هماهنگ داشته باشد. این خودرو ظاهری بینابین شاسی بلنده و خودروهای های هاچبک دارد. به همین دلیل، یک کراس اوور کامل محسوب می شود. نه انقدر کوچک است که هاچبک باشد، و نه ظاهر تهاجمی و آفرودی دارد که شاسی بلند محسوب شود.

خودروی جک با تمام زیبایی هایی که دارد، بر خلاف چانگان، طراحی هماهنگی ندارد. این را به راحتی می توان از پنجره جلوی طولانی تر از حد معمول و دماغه ی کوتاهش فهمید. همچنین شیب زیاد سقف در کنار این ناهماهنگی ها باعث می شود تا با الگوی ظاهری ثابت خودروهای هاچ بک و کراس اوور و SUV فاصله زیادی داشته باشد. با این حال، این ها انتقادات طراحان صنعتی و متخصص در این زمینه نسبت به طراحی جک هستند؛ اما دلیل بر زیبا نبودن جک نمی شود.

 


مقایسه طراحی کابین و فضای داخلی جک s3 و چانگان cs35

کراس اوور های چانگان و جک، از نظر طراحی فضای داخلی، شباهت بیشتری به هم دارند. متریال کابین هر دوی آن ها با کیفیت متوسط و قابل قبول تولید شده است. اما گفته می شود که خودروی جک، چون یک کلاس بالاتر از چانگان است، متریال بهتری درآن به کار رفته است. فضای داخلی جک شباهت زیادی به خودروهای چینی دیگر دارد. اما چانگان به دلیل همکاری چندین ساله ی این شرکت با خودروسازی فورد، شبیه به خودرهای فورد است. این باعث می شود تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید  بررسی و مقایسه دو خودرو برلیانس H330 و H320

داشبورد طولانی خودروی جک باعث شده است تا میزان زیادی از حجم کابین آن گرفته شود. با این حال، فضای اتاق آن نسبت به چانگان بزرگ تر و راحت تر است. کابین چانگان در مواری ممکن است برای مسافرت های 3 نفره نیز کافی نباشد. همینطور فضای صندوق و ذخیره سازی خودروی جک از چانگان بزرگ تر است. البته چانگان و جک، هر دویشان ممکن است در سواری های طولانی، برای سرنشینان قد بلند، اذیت کننده باشند. زیرا فاصله بین دو محور چرخ این کراس اوورها، کوچک و یکسان است.

 


مقایسه خودروهای چانگان و جک از لحاظ فنی

  • مشخصات موتور جک S3

این خودرو موتور 1.6 لیتری دارد که توان تولید 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور دارد. به نظر می رسد که ترکیب این موتور با گیربکس CVT برای یک کراس اوور کافی نباشد. خودروی جک شتاب اولیه ضعیفی دارد. همچنین شتاب ثانویه آن نیز کشش چندانی ندارد. این موضوع باعث ضعف در سیستم داینامیکی خودرو می شود.

خودروی جک سیستم تعلیق نرم تری نسبت به چانگان و در حد خودروهای سدان دارد. همچنین به دلیل ارتفاع پایین تر نسبت به چانگان پایداری بهتری در جاده های لغزنده دارد.

 

  • مشخصات موتور چانگان CS35

چانگان از یک موتو 1.6 لیتری ماند جک بهره می برد. این در صورتی است که توان تولیدی قدرت موتور چانگان، 123 اسب بخار و 160 نیوتن متر گشتاور است. همچنین گیر بکس 4 دنده ای اتوماتیک (یا 5 دنده ای دستی) دارد که در مقایسه با جک، توان حرکتی بهتری را ایجاد می کند. البته شتاب اولیه چانگان نیز تعریفی ندارد و از این نظر می توان آن را هم رده ی جک دانست.

 

بیشتر بخونید: ریمپ خودروی چانگان

 


امکانات رفاهی چانگان بهتر است یا جک؟

از نظر آپشن و امکانات رفاهی، چانگان و جک تقریبا در یک رده هستند اما جک امکانات رفاهی بیشتری نسبت به چانگان دارد. آپشن های این دو خودرو به شرح زیر می باشد:

 

  • آپشن های جک S3:

ترمز ABS و EBD، سانروف، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرازیری HDC، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز اضطراری EBA، فرمان برقی، تنظیم صندلی راننده از 6 جهت و کمک راننده از 4 جهت، هشدار باد لاستیک، سیستم ضد سرقت، فرمان الکتریکی، خورجی پاور 12 ولت، چراغ عقب LED، چراغ جلوی برقی، گرمکن و… .

 

  • آپشن های چانگان CS35:

سانروف، کروز کنترل، ترمز ABS, EBD و BAS، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قابلیت تنظیم صندلی راننده از 6 جهت، آینه های جانبی تا شونده ی برقی، دکمه های تنظیم روی فرمان، فرمان برقی، چراغ جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، 4 ایر بگ، ریموت کنترل تا شو، کمربند ایمنی مجهز به پیش کشنده و… .

 


شما مخاطبین عزیز بخش وبلاگ بازرگانی آسا یدک می توانید انواع لوازم یدکی خودروی چانگان، خودروی آریو و برلیانس را به صورت اینترنتی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. خرید از این سایت باعث می شود که محصولات اصل و با کیفیت اصلی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now