ریمپ چانگان – تقویت موتور خودروی چانگان با Remap

ریمپ کردن خودروی چانگان

چانگان cs 35 یک خودروی چینی است که به دو صورت وارداتی و مونتاژ در کشور خرید و فروش می شود. این خودرو آپشن های زیادی دارد. همچنین با ظاهر زیبایی که دارد، طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. خودروی چانگان سی اس 35 بر خلاف امکانات رفاهی و ظاهری که دارد، از موتوری قدیمی استفاده می کند. این موضوع ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد نا رضایتی رانندگان از چانگان شود. بهتر است بدانید بسیاری از مشکلاتی مانند کند عمل کردن خودرو، استهلاک بالا و… با ریمپ کردن حل می شود. در این مطلب نکاتی را راجع به ریمپ چانگان گردآوری کرده ایم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

 

برای اطلاعات بیشتر، این مقاله را بخوانید: چرا باید خودروی چانگان بخرم؟

 


ریمپ کردن خودرو یعنی چه؟

ریمپ (Remap) کردن خودرو در واقع یک عملیات روی کامپیوتر خودرو و نرم افزار آن است. در این فرآیند، برنامه ی فابریک ایسیو (ECU) را به حالتی که می خواهند تغییر می دهند. ریمپ کردن باعث می شود تا خودروها راندمان کاری بالاتری داشته باشند و طبق پارامترهای جدید عمل کنند.

ریمپ چانگان نیز به همین صورت انجام شده و باعث می شود تا تنظیمات قدیمی موتور این خودرو، با خواسته های شما هماهنگ شود.

 


ریمپ چانگان چه تاثیری بر خودرو می گذارد؟

خودروهای چانگان که موتور 1600 سی سی دارند، توان تولید 116 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را نیز دارند. هر دو نوع وارداتی و مونتاژی این خودرو به ترتیب از ایسیوهای سری ME7 و ME17 بهره مند اند که پسورد ویژه ی خود را دارند. بنابراین برای ریمپ چانگان باید از پورت OBD استفاده شود. زیرا ECU را نمی توان باز کرد.

برخی از علت های ضعف کارکرد این ماشین ها در ایران، بنزین بی کیفیت و درنظر نگرفتن شرایط محیطی و آب و هوایی است. بنابراین با ریمپ کردن چانگان، بسیاری از مشکلات این خودرو حل خواهد شد. بدین ترتیب، حالت واماندگی خودرو نیز از بین خواهد رفت.

 


مزایای ریمپ کردن چانگان:

ریمپ چانگان، ویژگی های بسیار خوبی را به خودرو می دهد. این ویژگی ها شامل افزایش توان تولید قدرت تا 5 الی 8 اسب بخار، رفع کپ کردن اولیه ی ماشین، افزایش شتاب خودرو، افزایش گشتاور تا 10 درصد، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک، بهبود کشش خودرو در سر بالایی ها، نرم تر شدن دنده ها به ویژه تسریع دنده معکوس، رفع سفتی ترمز و… می شود.

همچنین آپشن هایی مانند افزایش قدرت سبقت گیری، تعویض دنده ی سریع در گیربکس اتوماتیک، سرگاز شدن پدال گاز و… پس از ریمپ کردن چانگان به خودرو اضافه می شود.

 


معایب ریمپ کردن خودروی چانگان سی اس 35:

ریمپ کردن نیز می تواند مانند عملیات دیگری که بر روی ماشین ها برای اضافه کردن آپشن استفاده می شود، معایبی داشته باشد. ریمپ ای سی یو حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود. در غیر این صورت می تواند باعث خراب تر شدن ماشین و ایجاد خسارت های مالی شود. مثلا، ریمپ غیر اصولی مصرف سوخت، می تواند منجر به خرابی پیستون و افزایش دمای موتور شود. همچنین ممکن است اسیب های بیشتری مانند یاتاقان زدن خودرو ایجاد شود.

بیشتر بخوانید  آپشن های چانگان و معرفی امکانات رفاهی و امنیتی آن

 


چرا باید چانگان را ریمپ کنیم؟

بسیاری از مشکلات و خرابی های چانگان هستند که فقط با ریمپ کردن حل می شوند و راه حلی دیگری ندارند. مانند خطای سنسور دوم اکسیژن و خطای کاتالیست. اما، اکثر اوقات، دلیل ریمپ چانگان cs35، افزایش راندمان خودرو به حداکثر میزان بازدهی است.

در واقع، دلیل اصلی ریمپ چانگان، بالا بردن راندمان خودرو بر اساس سوختی است که این ماشین استفاده می کند. زیرا شرکت سازنده ی خودرو، با توجه به شرایط هر کشور (مانند آب و هوا، کیفیت بنزین و…)، محدودیت هایی را برای خودرو درنظر می گیرد، که این محدودیت ها با ریمپ کردن از بین می روند.

 


ریمپ چانگان چه تاثیری بر استهلاک این خودرو می گذارد؟

خودروی کراس اوور چانگان سی اس 35 ، خودرویی با استهلاک کم و آپشن های بالا است. اما ضعف قدرتی و ضعف کشش در سر بالایی ها را دارد. ریمپ چانگان به صورت اصولی و دقیق باعث می شود که این مشکلات به خوبی حل شوند. همچنین استهلاک خودرو را پایین آورده و موجب افزایش طول عمر و کارایی موتور می شود.

 

برای خرید لوازم یدکی چانگان کلیک کنید.

 


قیمت و زمان ریمپ کردن خودروها به چه عواملی بستگی دارد؟

هر دوی این پارامترها، با توجه به هدفی که از ریمپ چانگان داریم مشخص می شوند. بسته به این که یک مشکل وجود دارد، یا نیاز است ریمپ کلی انجام بشود، مدت زمان ریمپ کردن و قیمت آن متغیر است.

 


چگونه با ریمپ چانگان مصرف سوخت را تنظیم کنیم؟

با ریمپ چانگان می توان ناکس ها را تنظیم کرد. NOX همان گازهای خروجی از اگزوز هستند. با ریمپن ناکس چانگان می توان مصرف سوخت را تا حد زیادی تنظیم کرده و قدرت آلایندگی هوا را کاهش داد.

 


ریمپ کردن چه تاثیری بر دریچه گاز چانگان می گذارد؟

دریچه گگاز خودروی چانگان برقی است. به همین دلیل، کنترل آن بر عهده ی ایسیو می باشد. اگر هنگام فشار دادن زیاد پدال گاز (بین 70 الی 100 درصد)، همچنان شتاب گیری خودرو کم باشد، نشان از تاخیر در باز شدن دریچه گاز است. بنابراین، با ریمپ کردن این خودرو می توانید شتاب گیری خودرو را به طوری که در زمان شروع حرکت حداکثر 70 درصد فشار می دهید، افزایش دهد.

 


ریمپ خودروی چانگان چه تاثیری بر جرقه زنی این ماشین دارد؟

افزایش پارامتر جرقه زنی خودروی چانگان و تمام خودروهای دیگر، باید باتوجه به وضعیت و شرایط خودرو انجام شود. اگر این میزان افزایش بیشتر از حد لازم باشد، خودروی شما آسیب جدی می بیند. اما در صورت انجام کار اصولی، ریمپ کردن از طریق افزایش مقادیر جدول جرقه زنی، باعث افزایش راندمان خودروی چانگان CS 35 و به طور کلی افزایش توان موتور می شود.

 


نتیجه گیری:

بنابر مطالبی که در بالا گفته شد، ریمپ کردن خودرو مزایای زیادی دارد. از جمله بالا بردن توان تولیدی قدرت موتور، افزایش گشتاور، بهبود مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی. اما باید توجه کنید که ریمپ چانگان حتما توسط افراد متخصص انجام شود تا از آسیب رسیدن به خودروی خود جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now