چراغ خطر گلگیر عقب چانگان – نکات مهم و خرید آن

چراغ خطر گلگیر عقب چانگان

یکی از مهم ترین لوازم خودروی چانگان، چراغ خطر گلگیر عقب آن است. سالم بودن چراغ خطر عقب چانگان به خصوص از جهت ایمنی، اهمیت بسیاری دارد. همچنین مهم است که این قطعه را از جای معتبر خریداری کنید. در مقالات قبل بررسی کردیم که انواع خودروی چانگان چه ویژگی هایی دارند. همانطور که می دانید، فقط دو نوع از خودروهای چانگان یعنی ایدو و cs35 در ایران خرید و فروش می شوند. بازرگانی آسا یدک یکی از معتبرترین ارائه دهندگان چراغ خطر خودروهای چانگان در ایران است. در این مقاله، عملکرد چراغ خطر چانگان را بررسی خواهیم کرد.

برای مطالعه تاریخچه شرکت چانگان کلیک کنید.

 


چراغ خطر گلگیر عقب چانگان چیست؟

این چراغ که به اختصار چراغ عقب هم گفته می شود، در قسمت پشتی خودروی چانگان تعبیه شده است. این چراغ ها به صورت دو تکه طراحی شده اند. در وافع چانگان دو جفت چراغ خطر عقب دارد که یک جفت از آن ها روی درب صندوق عقب و جفت دیگر روی گلگیر عقب این خودرو قرار گرفته است. نور این چراغ ها قرمز رنگ بوده و در واقع علائم هشدار دهنده ی خودرو هستند.

 


قطعات هشدار دهنده داخلی و خارجی خودروی چانگان:

این قطعات، هر یک راجع به بخش یا عملکرد خاصی خبر می دهند. به طور کلی، خودروهای چانگان دو نوع علامت هشدار دهنده دارند:

  • قطعات و علامت های هشدار دهنده داخلی:

شامل علامت هایی که در داخل خودرو، راننده را از وضعیت موتور، وضعیت خودرو و وضعیت بیرونی خودرو مطلع می سازند. مانند چراغ پشت کیلومتر و آمپر. البته این علائم، در خودروهای مختلف، متفاوت است.

  • قطعات و علامت های هشدار دنده خارجی:

شامل علامت هایی که رانندگان خودروهای دیگر را از وضعیت خودروی مورد نظر آگاه می کند. مانند چراغ خطر عقب چانگان، راهنمای چپ و راست ماشین، چراغ ترمز یا استاپ، چراغ دنده عقب و…

 


چراغ خطر عقب چانگان چیزی را نشان می دهد؟

چراغ های عقبی چانگان علاوه بر زیبایی خودرو، کارهای دیگری نیز انجام می دهند. چراغ خطر عقب چانگان، در بر گیرنده چراغ های راهنمای چپ و راست، چراغ ترمز و چراغ دنده عقب می باشد. بدین صورت، رانندها های پشت سری را از هر گونه تغییر وضعیت ما شامل ترمز کردن، کاهش سرعت، تغییر مسیر به سمت چپ یا راست، حرکت به سمت عقب (دنده عقب) آگاه می سازد. به همین دلیل، وجود آن و سالم بودن چراغ خطر گلگیر انگان و خودروهای دیگر اهمیت بسیار زیادی دارد.

 


چراغ خطر عقب چانگان چطور کار می کند؟

این چراغ ها، مستقیما به باتری خودرو متصل هستند و با روشن کردن چراغ های جلو، به طور اتوماتیک روشن می شوند. در واقع از یک سوئیچ برای روشن و خاموش کردن چراغ خطر گلگیر عقب چانگان و چراغ های جلو استفاده می شود. همواره باید از سلامت عملکرد چراغ خطر خودروی خود مطمئن شوید. زیرا در صورت خرابی و آسیب دیدگی آن، خطرات و هزینه های پیش بینی نشده ای را متحمل خواهید شد.

 

برای خرید چراغ خطر اصلی چانگان کلیک کنید.

 


چرا باید چراغ خطر عقب خودرو سالم باشد؟

چراغ عقب برای ایمنی بیشتر و آسودگی خیال هنگام رانندگی در جاده های درون شهری و برون شهری طراحی شده اند. این چراغ ها می توانند خطرات رانندگی را تا حد زیادی کاهش دهند. به همین دلیل باید در صورت آسیب دیدگی و خرابی، فورا آن ها را تعویص کنید. این یک بخش مهم در نگه داری از اتومبیل شماست.  از جمله دلایل اهمیت این چراغ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین ایمنی:

این چراغ ها به طوری در پشت خودرو قرار گرفته اند، که در شب و آب و هوای نامساعد مانند بارندگی ها و مه گرفتگی، وضعیت خودروی شما را به خوبی به راننده ی پشتی نشان بدهد. چراغ خطر عقب چانگان درست در جایی قرار داده شده است که به راحتی بتوان در تاریکی حد و مرز و ابعاد آن را تشخیص داد. همچنین با اعلام تغییر وضعت هایی مانند تغییر مسیر به راست یا چپ، یا کاهش سرعت، باعث هشیاری راننده عقبی می شود. همچنین باعث می شود تا رانندگان دیگر، فضای کافی برای اجرای مانور مورد نظر شما را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید  معرفی انواع مدل‌های چانگان شاسی بلند

 

  • پلیس شما را جریمه می کند!

اگر چراغ های عقب خودروی شما سالم نباشد، افسر می تواند به راحتی شما را جریمه کند. هزینه های اضافی در قبال جریمه راهنمایی رانندگی ممکن است از هزینه تعویض چراغ خودروی شما گران تر تمام شود.

 


ویژگی های چراغ خطر گلگیر عقب چانگان

  • طراحی دو تکه
  • نور قرمز
  • کیفیت بالا
  • قیمت مناسب
  • طراحی بسیار زیبا

 


دلایل خرابی چراغ خطر گلگیر عقب چانگان ایدو و چانگان cs 35:

بهتر است هر چندوقت یکبار سلامت چراغ های خودروی خود را چک کنید تا در صورت خرابی بتوانید در اولین فرصت اقدام به تعویض یا تعمیر آن ها کنید. برخی از دلایلی که موجب از کار افتادن چراغ خطر عقب چانگان می شود عبارتند از:

  • سوختن لامپ چراغ خطر:

اگر این مورد رخ داده بود، باید در اولین فرصت، لامپ چراغ را عوض کنید.

 

  • خرابی سوکت چراغ خطر عقب چانگان:

برای اینکه چراغ روشن شود، باید جریان برق از طریق سوکت های متصل، به چراغ منتقل شود. به مرور زمان ممکن است این سوکت ها بر اثر زنگ زدگی یا عوامل دیگر آسیب ببینند. علامت خرابی سوکت، تغییر رنگ آن هاست. در این مورد، راهکار پیشنهادی، تعویض سوکت است.

 

  • خرابی سوئیچ یا فیوز سوخته:

اگر دلیل خرابی چراغ، هیچ یک از موارد قبل نبود، احتمالا فیوز آن سوخته باشد. برای تعویض فیوز، از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

 

  • مشکل در سیم پیچی:

در صورتی که هیچ یک از موارد بالا ایرادی نداشتند، ممکن است این مشکل در خربی سیم پیچی چراغ باشد. تشخیص این مورد توسط مکانیک انجام پذیر است. زیرا سیستم الکتریکی خودرو شامل سیم پیچی های زیادی است که انرژی الکتریکی را از باتری به سایر بخش ها مانند چراغ خطر چانگان منتقل می کند.

 


خرید چراغ خطر عقب چانگان

همانطور که مشاهده کردید، یکی از مهم ترین قطعات خودرو، چراغ خطر عقب است. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را از نمایندگی های معتبر خریداری نمایید تا کیفیت بالا و تضمین شده دریافت کنید. بازرگانی آسایدک ارائه دهنده انواع لوازم یدکی چانگان cs35 و چانگان eado به صورت اصلی و با بالاترین کیفیت می باشد. شما می توانید برای خرید لوازم یدکی چانگان از طریق لینک مربوطه اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Chat Now